Zatvorena [18]:
Metodoloski aspekt (def.) (T/N)
Traznje (puna,negativna,neujedacena,nema). koji je zadatak marketinga?
Unapredjenje prodaje dobavljacima (zaokruzi vise)
Osobine usluge: simultanost
Harly Davidson: sansu
Razlika markertinske komunikacije i promocije (T/N)
...je: Funkcionalni model
...je: Repozicioniranje proizvoda
...je: Str penetracionih cena
3C (vise ponudjenih)
Proizvodjac-veleprodaja-maloprodaja je: vertikalni lanac
...je: Morfoloska analiza
Hleb je: konvencionalan proizvod
PIMS program je: metod planiranja
Otvorena [20]:
Definicija i vrste MIS-a
Analiza prodaje godisnjeg plana kontrole (def i 2 pokazatelja)
_________________
kako se racuna ekonomicnost?
formulu za produktivnost
A IMT kad nabavlja polovnjake, to je?
Otvorena :
1. Bilo je da se povezu vrste traznje (negativna, nema traznje, latentna, neujednacena) sa odgovarajucim zadacima marketinga.
2. Bilo je neko pitanje tipa shta pretstavlja reklamiranje na Harley Davidson trkama?
a) Ekonomsku propaganda (mislim)
b) Unapredjenje prodaje (mada, moguce da je i ovo)
c) Trzishni odnosi sa javnoshcu
3. Ukoliko drzava uvede neke pogodnosti za uvoz polovnih traktora iz Nemachke, to za IMT pretstavlja:
a) sansu b) pretnju c) slabost d) snagu
4. Kakav proizvod masina za pranje sudova?
a)konvencijalan b)shopping c) specijalni
5. Korporativni, administrativni i ugovorni marketing sistemi su:
a) vertikalni b) horizontalni c) multikanalni
6. Produktivnost rada prodajne sluzbe jednaka je :
a) kolichniku prodaje i broja zaposlenih u prodaji
7. Shta je 3 c?
a) ljudi b)Obezbedjivanje dugovochnih interesa potroshacha c)kontrola
d)Proces pruzanja usluga e)Ochuvanje okoline f) Fizichka sredina
8. Informacije o: prometnom ciklusu porudzbina, zalihama, obimu prodaje, naplacenoj realizaciji, troskovima marketinga, troskovima prodaje i promocije ,obezbedjuje:
a) Sistem internog izveshtavanja b)sistem istrazivanja marketinga
c) sistem podrshke marketing odluchivanju d)marketing obaveshtajni sistem
9. Koje su strategije za formiranje cena za novi proizvod?
a) promocijske i diskriminacijske
b) konkurentne i penetracione
c) penetracione cene i jedinstvene cene
10. Neshto vezano za cene...
11. Shta pretstavlja nachin prikupljanja primarnih podataka?
a) opservacija b) istrazivanje fokus grupe c) anketa d) eksperiment
12. Shta od navedenog predstavlja direktni marketing kanal?
a) lichana prodaja b) prodaja putem poshte c) prodaja putem kataloga
d) telemarketing? (valjda i on, 'bem ga, unishti mi pitanje:P)
13. Karakteristike faze zrelosti proizvoda su : dobit po jedinici proizvoda je najvisha, niski troshkovi i ustaljeni broj konkurenata?
tachno/netachno
14. Lista atributa je metoda koja se koristi kod :
a) generisanja ideja
15. SWOT analiza predstavlja metodu analize trzista (tako neshto)?
tachno/netachno
16. Aspekti lichne prodaje su:
a) moralni, ???, ???
b) prodavac, kupac, procedura
c) pravni ,finansijski i eticki
17. Ko ukazuje na osnovni pravac aktivnosti i resursa potrebnih za realizaciju postavljenih ciljeva:
a) marketing strategija b)misija c) program
18. U domen marketing kontrole spadaju kontrola poslovne uspeshnosti i kontrola drushtvene odgovornosti?
tachno/netachno
Otvorena :
19. Definicija i komponente MIS-a.
20. Neshto iz Kontrole godishnjeg marketing plana (def i 2 pokazatelja)
1.Preduzeca za modifikovane i inovirane proizvode odredjuju relativno nisku cenu, sa namerom da se privuce sto veci broj kupaca i osvoji sto veci udeo na trzistu. To je strategija:
a) jedinstvenih cena b) penetracionih cena c) promocijskih cena
2. Definisati marketing informacioni sistem i navesti vrste. (otvoreno pitanje)
3. Istrazivanja na podrucju upravljackih informacionih sistema mogu biti:
a) upravljacki orijentisana istrazivanja b) Istrazivanja usmerena na obradu podataka
c) sistem-orijentisana istrazivanja d) nesto e) nesto f) nesto
4. Hleb predstavlja:
a) obicno dobro b) posebno dobro c) specijalno dobro
5. Kada su povecane uvozne takse za Japanske motore, to je za Harley Davidson predstavljalo:
a) snagu b) slabost c) sansu d) pretnju
6. Poslovi koji cine sadrzaj marketing informacionog sistema mogu biti organizovani kao centralizovani i decentralizovani:
a) tacno b) netacno
7. Sistem internog izvestavanja u MIS-u se bazira na:
a) informacijama o tekucim dogadjajima u okruzenju b) internim podacima
c) istrazivanju prodaje i dobiti (j*** li ga) d) nesto
8. Plan uzrokovanja moze imati sledece elemente:
a) nesto b) jedinicu uzrokovanja, velicinu uzorka i postupak uzrokovanja
c) tehnike kontaktiranja, intervju, ?
9. Ukupan broj artikala u miksu proizvoda koji se nudi trzistu je:
a) sirina b) dubina linije c) duzina linije
10. Primer kompanije Philips koja svoje ime upotrebljava za sve svoje proizvode je strategija:
a) individualnih imena marke b) familijarne marke c) grupne marke
11. Finansijsko-trzisni metod se bazira na ekstra ceni koju ostvaruje proizvod sa robnom markom u odnosu na ekvivalentan proizvod koji nema robnu marku:
a) tacno b) netacno (to je proizvodno-trzisni metod)
12. Faza zrelosti predstavlja fazu zivotnog ciklusa proizvoda cije su opste karakteristike da je proizvod prihvacen od strane trzista, da prodaja raste i dobit po jedinici proizvoda dostize maksimum:
a) tacno b) netacno (to je faza rasta i razvoja)
13. Karakteristika usluge, da se ne moze cuvati i koristiti u kasnijem periodu, je:
a) neodrzivost b) neopipljivost c) simultanost
14. Strategije distribucije:
a) intenzivna b) selektivna c) ekskluzivna d) nesto c) nesto d) nesto
15. Neke od standardnih metoda koriscenih u ekonomsko propagandnim porukama su:
a) informisanje b) muzika c) boje d) motivacija e) audio-vizuelna sredsta f) ponavljanje
g) imitacija h) nesto i) nesto
16. Povezivanje traznji (negativna traznja, nema traznje, neujednacena traznja i puna traznja) sa zadacima.
17. Model organizacione strukture marketinga koji kombinuje dva ili tri modela organizacije, na istom hijerarhijskom nivou u preduzecu, sto doprinosi boljoj bla bla bla, je:
a) funkcionalni model b) matricni model c) predmetni model d) korporativni model
18. Plasiranje novog proizvoda u Srbiji predstavlja:
a) marketinski potez b) marketinski potez sa akcentom na profit c) nesto d) nesto
(ne znam odgovor)
19. Kontola prodaje u marketing planu. (otvoreno pitanje)
20. Metodoloski aspekt planiranja obuhvata utvrdjivanje: procedura i tehnika koje ce se koristiti u procesu planiranja, nacina uskladjivanja planova sa ciljevima, politike i strategije marketinga kao i vremenski period u okviru kojeg treba zavrsiti planove.
a) tacno b) netacno
1. kontolu prodaje u marketing palnu
Metodoloski aspekt planiranja obuhvata utvrdjivanje: procedura i tehnika koje ce se koristiti u procesu planiranja, nacina uskladjivanja planova sa ciljevima, politike i strategije marketinga kao i vremenski period u okviru kojeg treba zavrsiti planove.
a) tacno b) netacno
Suština razlike između marketing komunikacije i promocije je u ekonomskoj propagandi i (još jedan instrument nedostaje, ali pitanje je bilo baš odlično pa ne mogu ni da se setim kako je glasilo tačno..)
tačno / netačno
_________________
Sta su baze podataka, metodi obrade, modeli i komunikacijske veze u MIS-u.
a) zaboravih b) elementi MIS-a c) faze izgradnje MIS-a
Otvorena
Negativna traznja (objasniti i navesti dva primera)
Finansijska kontrola marketing plana (def. i 2 pokazatelja)
Ukupan broj artikala u miksu proizvoda koji se nudi trzistu je:
a) sirina b) dubina linije c) duzina linije (ja sam stavio c)
Parfem je:
a) obicno dobro b) posebno dobro c) specijalno dobro
Navika kupaca da kupuju tradicionalna sredstva pri kupovini misolovki je Easy Trap-u?!
a) snaga b) slabost c) sansa d) pretnja
Odlike licne prodaje...
a) kupac b) prodavac c) proizvod d) cena e) metodologija prodaje f) mesto prodaje g) postupak prodaje h) aspekti prodaje
Plan uzorkovanja mora posedovati:
a) nesto b) jedinicu uzrokovanja, velicinu uzorka i postupak uzrokovanja
c) tehnike kontaktiranja, intervju, mehanicka sredstva
Kada preduzece odluci da plasira proizvod X na teritoriju Srbije to je:
a) cisto marketinski cilj
b) marketing strategija
c) marketinski cilj sa finansijskom komponentom ili tako nesto slicno....
d) nesto
Finansijsko-trzisni metod se bazira na ekstra ceni koju ostvaruje proizvod sa robnom markom u odnosu na ekvivalentan proizvod koji nema robnu marku:
a) tacno b) netacno
Faza zrelosti predstavlja fazu zivotnog ciklusa proizvoda cije su opste karakteristike da je proizvod prihvacen od strane trzista, da prodaja raste i dobit po jedinici proizvoda dostize maksimum:
a) tacno b) netacno
Istrazivanja na podrucju upravljackih informacionih sistema mogu biti:
a) upravljacki orijentisana istrazivanja b) Istrazivanja usmerena na obradu podataka
c) sistem-orijentisana istrazivanja d) nesto e) nesto f) nesto
_________________
Poslao: Pet Jan 09, 2009 2:30 pm, Marketing Naslov: .
________________________________________
Navika kupaca da kupuju tradicionalna sredstva pri kupovini misolovki je Easy Trap-u?!
a) snaga b) slabost c) sansa d) pretnja
Kada preduzece odluci da plasira proizvod X na teritoriju Srbije to je:
a) cisto marketinski cilj
b) marketing strategija
c) marketinski cilj sa finansijskom komponentom ili tako nesto slicno....
d) nesto
16. Aspekti lichne prodaje su:
a) moralni, ???, ???
b) prodavac, kupac, procedura
c) pravni ,finansijski i eticki
1-Kada preduzece odluci da plasira proizvod X na teritoriju Srbije to je:
a) cisto marketinski cilj
b) marketing strategija
c) marketinski cilj sa finansijskom komponentom ili tako nesto slicno....
d) nesto
2-Odlike licne prodaje...
a) kupac b) prodavac c) proizvod d) cena e) metodologija prodaje f) mesto prodaje g) postupak prodaje h) aspekti prodaje
3- Model organizacione strukture marketinga koji kombinuje dva ili tri modela organizacije, na istom hijerarhijskom nivou u preduzecu, sto doprinosi boljoj bla bla bla, je:
a) funkcionalni model b) matricni model c) predmetni model d) korporativni model
4-Ko ukazuje na osnovni pravac aktivnosti i resursa potrebnih za realizaciju postavljenih ciljeva:
a) marketing strategija b)misija c) program
5-Shta pretstavlja nachin prikupljanja primarnih podataka?
a) opservacija b) istrazivanje fokus grupe c) anketa d) eksperiment
Otvorena pitanja:
Marketing ciljevi (vrste i primer)
Uspesna robna marka (definicija, formula i objasnjenje iste)
otvorena pitanja - definicija i vrste MISa i stetna traznja(definicija i primer)
a zatvorena pitanja su bila manje vishe kao i prethodnih godina...
secam se da je bilo karakteristike proizvoda(one 3), onda auto je koje dobro ( shopping), QFD(t/n), onda sistemni internog izvestavanja(one karakteristike nabrojane), Nivea kao familijarna marka, prepoznavanje faze razvoja i rasta, metod zatvorene ponude, sopstveno prodajno osoblje- koji je to nivo,sredstva preko kojih se vrsi ekonomska propadanda..nacin prikupljanja primarnih podataka.
-Aktivnosti Direktnog Marketinga (nabrojati i navesti primer)
-Negativna traznja (def. i navesti primer)
1) koja je razlika izmedju promocije i komunikacije (T/N)
2) automobil je kakvo dobro: konvencijalno, shopping, specijalno
3) Sa aspekta marketinga cesto se kosriti klasifikacija proizvoda na:
a) Sredstva za proizvodnju, sredstva za potrosnju
b) Industrijska sredstva, potrosna sredstva, usluge
c) Pojedinacna, serijska
Tacan odgovor je pod b) naravno da sam zaokruzio pod a, iako sam znao da je pdo b
4)Sta odlikuje uvodjenja proizvoda?
a)niska prodaja b) visoka potrosnja itd... vise tacnih odgovora
nesto sad razmisljam mozda je bilo karakteristike rasta i razvoja, umesto toga sto bi bilo katastrofa koliko bih se zeznuo...neka mi neko odgovori
5) Periodicno uporedjivanje strategije sa ciljevima:
a) Godisnja kontrola marketinga
b) Operaciona
c) Strategijska
6) Strategija penatracionih cena(mislim da je bilo T/N)
7) Iskustvo i reputacija spadaju bla bla:
a) Nasledstvo robne marke
b) Imidz robne marke
c) Svest o robnoj marki
d) Sustina lojalnosti
-pod a je tacno.
Mrezna organizacija(vise tacnih odgovora)
9)Nacin dobijanja primarnih informacija
Otvorena:
19) Ekonomska Propaganda
20) Negativna traznja
1. Operativni zadaci imaju za cilj da stvore takve uslove da proizvod na trzistu sretne kupca. T/N
2. Izvori informacija u marketing obavestajnom sistemu: literatura, ljudi
3. Karakteristike proizvoda mogu biti... fizicke, funkcionalne, simbolicke
4. U proces razvoja novog proizvoda spadaju... vise tacnih odgovora
generisanje ideja, selekcija ideja, poslovna analiza, komercijalizacija
5. Metod mape praga dobitka je... metod odredjivanja cena
6. Elementi istrazivanja distribucije su... ciljni segmenti potrosnje i proizvodi.
7. Karakteristike MLM-a... direktna prodaja, prodajna mreza razvijena od njenih clanova, zarada clanova ne obuhvata samo njihov ucinak
8. Plasiranje novina spada u... intenzivnu distribuciju
9. Automobil spada u... posebna dobra
10. U situaciji kada su kupci nezainteresovani i indiferentni prema proizvodu ili usluzi zadatak marketinga je da se analiziraju vrednosni sadrzaji ponude i dobrom promocijom informise kupac... T/N
11. Metod prelomne tacke spada u... metode planiranja
A za ekonomsku propagandu je trebalo da se napisu prednosti i sredstva preko kojih se vrsi, za negativnu treznu da se navede i primer.
otvorena:
-MIS i elementi
-navesti modele organizacione strukture markrtinga i objasniti jednu
zatvorena:
-plan uzorkovanja
-kako mogu da se prikupljaju primarni podaci, pa treba da se zaokruzi opservacije,istrazivanje fokusne grupe, anketa i eksperiment
-Da li je cena instrument miksa proizvoda (T/N)
-Miks marketinga ima dve osnovne grupe zadataka, pa treba zaokruziti komunikacijski i operativni zadaci
-Koje vrste podataka se koriste u marketin planu(valjda tako)
-dubina linije
-Zasto se vrsi klasifikacija proizvoda:
a) ispitivanje zadovoljstva kupaca
b) marketing planiranje
c)planiranje prodaje
d)nesto
(ja sam stavila marketin planiranje, ne znam da li je tacno)
-Koje su karakteristike proizvoda
-Repozicioniranje se moze ostvariti prosirenjem trzista....(T/N) netacno
-Koja je vrsta proizvoda usisivac?
-da se izabere sta su od navedenog direktni marketing kanali
-koji su kanali nultog nivoa?
Bila su tri tacno/netacno, a secam se samo ovog: Fundamentalna karakteristika proizvoda je sustina proizvoda i njime se odg na pitanje sta kupac stvarno kupuje i koji problem zeli da resi kupovinom proizvoda. (T)
Zatvorena:
1. Sistem koji obezbedjuje info o: prometnom ciklusu porudžbina - faktura - oprema, zalihama, obimu prodaje... je:
2. Za prikupljanje primarnih podataka koriste se?
3. Sta je od ponudjenog 3C?
4. Dnevne novine su: a) konvencionalno dobro b) specijalno c) posebno d) ne secam se
5. Broj razlicitih linija proizvoda koje ima preduzece je: a) sirina b) duzina c)dubina d) konzistentnost miksa
6. Metodi koji se najcesce koriste za merenje realne vrednosti robne marke za kupce su: a) novcani b) finansijsko trzisni metod c) objedinjene analize d) uporedne analize e) i jos nesto
7. Tehnike generisanja ideja?
8. Metoda koja koristi identifikovane metode strukturne dimenzije problema i njihove varijacije, kako bi se drugacijim povezivanjem definisao proizvod novih mogucnosti je?
9. Strategija rabata i bonifikacije ostvaruje se preko?
10. Bilo je nesto kao prodaja preko supermarketa nekih tamo proizvoda je koja strategija formiranja cena?
11. Direktni marketing kanali su: a) kanali prvog nivoa b) kanali nultog nivoa bla bla bla
12. Korporativni, administrativni i ugovorni marketing sistemi su tipovi: a) vertikalnog b) horizontalnog bla bla
13. Planiranje marketinga obuhata koje dimenzije?
14. Metod klasifikacije proizvoda je jedna od metoda cega?
Ostalo je jos jedno kog se ne secam ( zatvoreno)
Otvorena:
1. Neujednacena traznja (def. i primer)
2. Proces marketing istrazivanja (koje faze obuhvata)
II kolokvijum:
Zatvorena [18]:
Metodoloski aspekt (def.) (T/N)
Traznje (puna,negativna,neujedacena,nema). koji je zadatak marketinga?
Unapredjenje prodaje dobavljacima (zaokruzi vise)
Osobine usluge: simultanost
Harly Davidson: sansu
Razlika markertinske komunikacije i promocije (T/N)
...je: Funkcionalni model
...je: Repozicioniranje proizvoda
...je: Str penetracionih cena
3C (vise ponudjenih)
Proizvodjac-veleprodaja-maloprodaja je: vertikalni lanac
...je: Morfoloska analiza
Hleb je: konvencionalan proizvod
PIMS program je: metod planiranja
.
.
.
.
Otvorena [20]:
Definicija i vrste MIS-a
Analiza prodaje godisnjeg plana kontrole (def i 2 pokazatelja)
_________________
kako se racuna ekonomicnost?
formulu za produktivnost
A IMT kad nabavlja polovnjake, to je?
Otvorena :
1. Bilo je da se povezu vrste traznje (negativna, nema traznje, latentna, neujednacena) sa odgovarajucim zadacima marketinga.
2. Bilo je neko pitanje tipa shta pretstavlja reklamiranje na Harley Davidson trkama?
a) Ekonomsku propaganda (mislim)
b) Unapredjenje prodaje (mada, moguce da je i ovo)
c) Trzishni odnosi sa javnoshcu
3. Ukoliko drzava uvede neke pogodnosti za uvoz polovnih traktora iz Nemachke, to za IMT pretstavlja:
a) sansu b) pretnju c) slabost d) snagu
4. Kakav proizvod masina za pranje sudova?
a)konvencijalan b)shopping c) specijalni
5. Korporativni, administrativni i ugovorni marketing sistemi su:
a) vertikalni b) horizontalni c) multikanalni
6. Produktivnost rada prodajne sluzbe jednaka je :
a) kolichniku prodaje i broja zaposlenih u prodaji
7. Shta je 3 c?
a) ljudi b)Obezbedjivanje dugovochnih interesa potroshacha c)kontrola
d)Proces pruzanja usluga e)Ochuvanje okoline f) Fizichka sredina
8. Informacije o: prometnom ciklusu porudzbina, zalihama, obimu prodaje, naplacenoj realizaciji, troskovima marketinga, troskovima prodaje i promocije ,obezbedjuje:
a) Sistem internog izveshtavanja b)sistem istrazivanja marketinga
c) sistem podrshke marketing odluchivanju d)marketing obaveshtajni sistem
9. Koje su strategije za formiranje cena za novi proizvod?
a) promocijske i diskriminacijske
b) konkurentne i penetracione
c) penetracione cene i jedinstvene cene
10. Neshto vezano za cene...
11. Shta pretstavlja nachin prikupljanja primarnih podataka?
a) opservacija b) istrazivanje fokus grupe c) anketa d) eksperiment
12. Shta od navedenog predstavlja direktni marketing kanal?
a) lichana prodaja b) prodaja putem poshte c) prodaja putem kataloga
d) telemarketing? (valjda i on, 'bem ga, unishti mi pitanje:P)
13. Karakteristike faze zrelosti proizvoda su : dobit po jedinici proizvoda je najvisha, niski troshkovi i ustaljeni broj konkurenata?
tachno/netachno
14. Lista atributa je metoda koja se koristi kod :
a) generisanja ideja
15. SWOT analiza predstavlja metodu analize trzista (tako neshto)?
tachno/netachno
16. Aspekti lichne prodaje su:
a) moralni, ???, ???
b) prodavac, kupac, procedura
c) pravni ,finansijski i eticki
17. Ko ukazuje na osnovni pravac aktivnosti i resursa potrebnih za realizaciju postavljenih ciljeva:
a) marketing strategija b)misija c) program
18. U domen marketing kontrole spadaju kontrola poslovne uspeshnosti i kontrola drushtvene odgovornosti?
tachno/netachno
Otvorena :
19. Definicija i komponente MIS-a.
20. Neshto iz Kontrole godishnjeg marketing plana (def i 2 pokazatelja)
1.Preduzeca za modifikovane i inovirane proizvode odredjuju relativno nisku cenu, sa namerom da se privuce sto veci broj kupaca i osvoji sto veci udeo na trzistu. To je strategija:
a) jedinstvenih cena b) penetracionih cena c) promocijskih cena
2. Definisati marketing informacioni sistem i navesti vrste. (otvoreno pitanje)
3. Istrazivanja na podrucju upravljackih informacionih sistema mogu biti:
a) upravljacki orijentisana istrazivanja b) Istrazivanja usmerena na obradu podataka
c) sistem-orijentisana istrazivanja d) nesto e) nesto f) nesto
4. Hleb predstavlja:
a) obicno dobro b) posebno dobro c) specijalno dobro
5. Kada su povecane uvozne takse za Japanske motore, to je za Harley Davidson predstavljalo:
a) snagu b) slabost c) sansu d) pretnju
6. Poslovi koji cine sadrzaj marketing informacionog sistema mogu biti organizovani kao centralizovani i decentralizovani:
a) tacno b) netacno
7. Sistem internog izvestavanja u MIS-u se bazira na:
a) informacijama o tekucim dogadjajima u okruzenju b) internim podacima
c) istrazivanju prodaje i dobiti (j*** li ga) d) nesto
8. Plan uzrokovanja moze imati sledece elemente:
a) nesto b) jedinicu uzrokovanja, velicinu uzorka i postupak uzrokovanja
c) tehnike kontaktiranja, intervju, ?
9. Ukupan broj artikala u miksu proizvoda koji se nudi trzistu je:
a) sirina b) dubina linije c) duzina linije
10. Primer kompanije Philips koja svoje ime upotrebljava za sve svoje proizvode je strategija:
a) individualnih imena marke b) familijarne marke c) grupne marke
11. Finansijsko-trzisni metod se bazira na ekstra ceni koju ostvaruje proizvod sa robnom markom u odnosu na ekvivalentan proizvod koji nema robnu marku:
a) tacno b) netacno (to je proizvodno-trzisni metod)
12. Faza zrelosti predstavlja fazu zivotnog ciklusa proizvoda cije su opste karakteristike da je proizvod prihvacen od strane trzista, da prodaja raste i dobit po jedinici proizvoda dostize maksimum:
a) tacno b) netacno (to je faza rasta i razvoja)
13. Karakteristika usluge, da se ne moze cuvati i koristiti u kasnijem periodu, je:
a) neodrzivost b) neopipljivost c) simultanost
14. Strategije distribucije:
a) intenzivna b) selektivna c) ekskluzivna d) nesto c) nesto d) nesto
15. Neke od standardnih metoda koriscenih u ekonomsko propagandnim porukama su:
a) informisanje b) muzika c) boje d) motivacija e) audio-vizuelna sredsta f) ponavljanje
g) imitacija h) nesto i) nesto
16. Povezivanje traznji (negativna traznja, nema traznje, neujednacena traznja i puna traznja) sa zadacima.
17. Model organizacione strukture marketinga koji kombinuje dva ili tri modela organizacije, na istom hijerarhijskom nivou u preduzecu, sto doprinosi boljoj bla bla bla, je:
a) funkcionalni model b) matricni model c) predmetni model d) korporativni model
18. Plasiranje novog proizvoda u Srbiji predstavlja:
a) marketinski potez b) marketinski potez sa akcentom na profit c) nesto d) nesto
(ne znam odgovor)
19. Kontola prodaje u marketing planu. (otvoreno pitanje)
20. Metodoloski aspekt planiranja obuhvata utvrdjivanje: procedura i tehnika koje ce se koristiti u procesu planiranja, nacina uskladjivanja planova sa ciljevima, politike i strategije marketinga kao i vremenski period u okviru kojeg treba zavrsiti planove.
a) tacno b) netacno
1. kontolu prodaje u marketing palnu
Metodoloski aspekt planiranja obuhvata utvrdjivanje: procedura i tehnika koje ce se koristiti u procesu planiranja, nacina uskladjivanja planova sa ciljevima, politike i strategije marketinga kao i vremenski period u okviru kojeg treba zavrsiti planove.
a) tacno b) netacno
Suština razlike između marketing komunikacije i promocije je u ekonomskoj propagandi i (još jedan instrument nedostaje, ali pitanje je bilo baš odlično pa ne mogu ni da se setim kako je glasilo tačno..)
tačno / netačno
_________________
Sta su baze podataka, metodi obrade, modeli i komunikacijske veze u MIS-u.
a) zaboravih b) elementi MIS-a c) faze izgradnje MIS-a
Otvorena
Negativna traznja (objasniti i navesti dva primera)
Finansijska kontrola marketing plana (def. i 2 pokazatelja)
Ukupan broj artikala u miksu proizvoda koji se nudi trzistu je:
a) sirina b) dubina linije c) duzina linije (ja sam stavio c)
Parfem je:
a) obicno dobro b) posebno dobro c) specijalno dobro
Navika kupaca da kupuju tradicionalna sredstva pri kupovini misolovki je Easy Trap-u?!
a) snaga b) slabost c) sansa d) pretnja
Odlike licne prodaje...
a) kupac b) prodavac c) proizvod d) cena e) metodologija prodaje f) mesto prodaje g) postupak prodaje h) aspekti prodaje
Plan uzorkovanja mora posedovati:
a) nesto b) jedinicu uzrokovanja, velicinu uzorka i postupak uzrokovanja
c) tehnike kontaktiranja, intervju, mehanicka sredstva
Kada preduzece odluci da plasira proizvod X na teritoriju Srbije to je:
a) cisto marketinski cilj
b) marketing strategija
c) marketinski cilj sa finansijskom komponentom ili tako nesto slicno....
d) nesto
Finansijsko-trzisni metod se bazira na ekstra ceni koju ostvaruje proizvod sa robnom markom u odnosu na ekvivalentan proizvod koji nema robnu marku:
a) tacno b) netacno
Faza zrelosti predstavlja fazu zivotnog ciklusa proizvoda cije su opste karakteristike da je proizvod prihvacen od strane trzista, da prodaja raste i dobit po jedinici proizvoda dostize maksimum:
a) tacno b) netacno
Istrazivanja na podrucju upravljackih informacionih sistema mogu biti:
a) upravljacki orijentisana istrazivanja b) Istrazivanja usmerena na obradu podataka
c) sistem-orijentisana istrazivanja d) nesto e) nesto f) nesto
_________________
Poslao: Pet Jan 09, 2009 2:30 pm, Marketing Naslov: .
________________________________________
Navika kupaca da kupuju tradicionalna sredstva pri kupovini misolovki je Easy Trap-u?!
a) snaga b) slabost c) sansa d) pretnja
Kada preduzece odluci da plasira proizvod X na teritoriju Srbije to je:
a) cisto marketinski cilj
b) marketing strategija
c) marketinski cilj sa finansijskom komponentom ili tako nesto slicno....
d) nesto
16. Aspekti lichne prodaje su:
a) moralni, ???, ???
b) prodavac, kupac, procedura
c) pravni ,finansijski i eticki