Započni novu temu Ova tema je zaključana, ne možete da menjate postove ili da odgovarate  [ 435 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 18  Sledeća
Autoru Poruka
 Tema posta:
PostPoslato: 24.12.2008. 17:35:58 
Korisnikov avatar

Pridružio se: 07.10.2006. 22:56:20
Postovi: 3874
Lokacija: C:\Program Files\Jeca.exe
Godina: Dipl.
Smer: IS
raspored će biti na sajtu FONa, kao i svaki put.

_________________
I intend to live forever. So far, so good.
*****


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 24.12.2008. 18:45:31 

Pridružio se: 07.11.2008. 17:53:11
Postovi: 72
Godina: II
Smer: UK
pa termini polaganja se znaju jos kad je izasla lista za prosle kolokvijume....
http://www.fon.rs/vesti/2008/11/Raspore ... dina-1.pdf


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 24.12.2008. 18:53:39 
Korisnikov avatar

Pridružio se: 09.10.2008. 12:29:23
Postovi: 535
Godina: Dipl.
Smer: IS
Pitao sam asistenta,dobio sam odgovor "sve dolazi na kolokvijumu" (bukvalan odgovor)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 24.12.2008. 18:55:41 

Pridružio se: 07.11.2008. 17:53:11
Postovi: 72
Godina: II
Smer: UK
p.s. i otkud sada ta vest da su sva pitanja na zaokruzivanje???? ranijih godina su bila skoro sva otvorenog tipa...
jel imala neka grupa pripremu za kolokvijum danas?jel dala primer kolokvijuma???


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 24.12.2008. 19:09:27 
Korisnikov avatar

Pridružio se: 09.10.2008. 12:29:23
Postovi: 535
Godina: Dipl.
Smer: IS
To bi bilo korisno... Ako moze neko,neka okaci primer ovde ili neka nam da link...


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 24.12.2008. 19:13:43 
Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18.10.2008. 17:04:01
Postovi: 3108
Godina: Dipl.
Smer: IS
Mima7 je napisao:
evo ljudi da vas malo obradujem, saznala sam da ne treba sledece:
1.1
1.6.1
1.6.2
1.6.3
2.4
2.4.1
2.4.2
1.4 na 210-oj str
1.5 na 214-oj
od 218 do 239.

:aaaa: Pa ako je istina da je ovo izbaceno super onda jer su upravo ovo bile stvari koje su najdosadnije, a i ostalo sam sve otprilike naucila... :D
maverick89 je napisao:
pa termini polaganja se znaju jos kad je izasla lista za prosle kolokvijume....

Da, ali valjda treba da nas rasporede po salama...


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 24.12.2008. 19:21:37 
Korisnikov avatar

Pridružio se: 09.10.2008. 12:29:23
Postovi: 535
Godina: Dipl.
Smer: IS
Kao sto rekoh,njen odgovor je bio (citiram mail) "sve dolazi na kolokvijumu". Znam pouzdano da je nama rekla da neke stvari nece dati (bio sam na vezbama). Ne znam o cemu se ovde sada radi,mozda joj je prekipelo ili tako nesto...


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 24.12.2008. 19:26:08 
Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18.10.2008. 17:04:01
Postovi: 3108
Godina: Dipl.
Smer: IS
^Ma isli su neki ljudi na konsultacije i rekla im je da se dosta stvari izbacuje i verovatno je to to. A sad se i ovi iz psihologije prave vazni pa kao sve moze da dodje :roll:


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 24.12.2008. 20:33:27 
Korisnikov avatar

Pridružio se: 23.09.2008. 01:18:40
Postovi: 428
Godina: Padobranac
Osobina socijalna osetljivost je u negativnoj korelaciji sa nezavisnoscu i odlucnoscu.
[Tacno] [Netacno]
Sta ovde treba zaokruziti?
Ne najjace je sto ovi stariji pricaju kao ovaj je laksi nema sta da ucis trazi se najosnovnije?? Mozda misle dok su bila otvorena pitanja pa si mogo ukratko da objasnis. Ovo moras da znas u detalje za ovakva zatvorena pitanja i to bas sve.

_________________
Où tu vas, il ya pas de retour.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 24.12.2008. 21:32:20 
Korisnikov avatar

Pridružio se: 09.10.2008. 12:29:23
Postovi: 535
Godina: Dipl.
Smer: IS
Po mom misljenju,odgovor na ovo bio bi tacno.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 25.12.2008. 11:20:21 
Korisnikov avatar

Pridružio se: 23.09.2008. 01:18:40
Postovi: 428
Godina: Padobranac
Estela je napisao:
Mima7 je napisao:
:aaaa: Pa ako je istina da je ovo izbaceno super onda jer su upravo ovo bile stvari koje su najdosadnije

Em je dosadno em je nebitno. Vise spada u menadment.

_________________
Où tu vas, il ya pas de retour.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 25.12.2008. 15:56:42 
Korisnikov avatar

Pridružio se: 16.12.2008. 16:55:28
Postovi: 195
Godina: IV
Smer: ME
Moze li neko da mi kaze koliko ce biti pitanja i koliko ce od toga biti otvorenhi a koliko zatvorenih??


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 25.12.2008. 16:03:27 
Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18.10.2008. 17:04:01
Postovi: 3108
Godina: Dipl.
Smer: IS
^E to ocigledno niko na ovom forumu sa sigurnoscu ne zna... ;)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 25.12.2008. 18:15:00 
Korisnikov avatar

Pridružio se: 15.11.2008. 22:05:50
Postovi: 138
Lokacija: Blok45
Godina: I
Smer: IS
danas,nam je rekla,da sve dolazi u obzir,sa tim sto ce otvorena pitanja biti osnovne definicije i podele,bice malo otvorenih(1-2) ostalo su zatvorenog tipa a za to je dovoljno da razumete gradivo a ne da ga znate napamet...

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=oB6bk5S2_Zc

http://www.youtube.com/watch?v=UyqwHATSgP4


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 25.12.2008. 23:52:28 
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20.06.2008. 12:39:22
Postovi: 718
Lokacija: Don't ever say you're on your way down
Godina: III
Smer: IS
Jel' zna neko koliko se vremenski radi II kolokvijum?

_________________
Impossible is nothing.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 26.12.2008. 00:35:31 
Korisnikov avatar

Pridružio se: 23.12.2008. 22:44:19
Postovi: 201
Godina: I
Radi se 45 minuta,tako pise na fon-ovom sajtu ;)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 26.12.2008. 00:49:18 
Korisnikov avatar

Pridružio se: 16.12.2008. 16:55:28
Postovi: 195
Godina: IV
Smer: ME
A evo i rasporeda polaganja...http://www.fon.rs/vesti/2008/12/obavestenje.pdf


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 26.12.2008. 10:01:04 
Korisnikov avatar

Pridružio se: 09.10.2008. 12:29:23
Postovi: 535
Godina: Dipl.
Smer: IS
Ja i dalje ne kapiram kako je asistentkinja rekla da je ovo lak kolokvijum :zbun:


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 26.12.2008. 10:06:56 
Korisnikov avatar

Pridružio se: 30.08.2008. 19:40:03
Postovi: 503
Lokacija: Cacak - Beograd
Godina: IV
Smer: ME
Pa, možda neće dati neka teška pitanja... Neke osnovne stvari koje bismo trebali da znamo... Makar se ja nadam... :D


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 26.12.2008. 10:16:18 

Pridružio se: 21.06.2008. 20:45:37
Postovi: 12
Godina: I
Kelegorme, mozes li da napises iz koje si skripte ucio za drugi kolokvijum?? :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 26.12.2008. 12:58:52 
Korisnikov avatar

Pridružio se: 23.09.2008. 01:18:40
Postovi: 428
Godina: Padobranac
Kako idu resenja za ova:
Dominantne snage pokretanja na rad pretežno se baziraju na razvojnim motivatorima T/N

Po Kormanovoj teoriji motivacije što je radni učinak veći, smanjuje se ravnoteža sa slikom o sopstvenoj kompetentnosti, koja utiče na smanjenje zadovoljstva poslom T/N

Kod individualne norme motivacioni sistem je zasnovan na pretpostavci materijalne nagrade dok je kod kolektivne norme ta pretpostavka psihološka nagrada T/N

Primarni I sekundarni uzroci konflikata se razlikuju po nivou netrpeljivosti I agresivnosti u njihovoj osnovi T/N

Brate bolje da je za ovaj drugi kol. knjiga ovde treba da ubodes recenicu za prvi je moglo i bez.

_________________
Où tu vas, il ya pas de retour.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 26.12.2008. 14:27:14 
Korisnikov avatar

Pridružio se: 21.12.2008. 01:07:04
Postovi: 145
Lokacija: Zemun
Godina: Dipl.
Smer: IS
Da li bi mogao neko da napise ili barem da kaze na kojoj su strani tacne definicije za svaku oblast (npr. sta su konflikti, sta je rukovodjenje...) posto imam "mali" problem da nadjem tacnu definiciju u knjizi, a asistentkinja je rekla da ce doci jedna definicija...


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 26.12.2008. 14:40:40 
Korisnikov avatar

Pridružio se: 23.12.2008. 22:44:19
Postovi: 201
Godina: I
Rukovodjenje oznacava osnovne aktivnosti vodje i osnovne funkcije vodjstva.
Tacna definicija konflikta ne postoji(bar po mom misljenju :) )Tako da ako bude takvo pitanje,moze biti postavljeno uz nekog autora,npr. "Kako je Stern definisao konflikte?"


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 26.12.2008. 16:56:31 
Korisnikov avatar

Pridružio se: 19.03.2008. 20:48:32
Postovi: 73
Godina: II
Smer: ME
RUKOVOĐENJE
Vođstvo podrazumeva procese i mogućnosti uticanja jednih ljudi na ponašanje drugih. To je specijalan odnos između dve ili više osoba pri kome postoji uzajaman uticaj s tim da jedna osoba dominira a druga je uvek podređena.
Vođa je posebna osoba koja zauzima odgovoran položaj. On ostvaruje direktan uticaj na grupu i time značajno utiče na njeno funkcionisanje i ciljeve. Ovaj položaj u grupi vođa ostvaruje zahvaljujući posedovanju određenih sposobnosti.
Rukovođenje označava osnovne aktivnosti vođe i osnovnu funkciju vođstva. To je integralni skup povezanih aktivnosti i zadataka koje mogu biti vezane za: planiranje, upravljanje, organizovanje i kontrolu.
„Teorija velikih ljudi“ govori o tome da postoje pretpostavke da uspešni rukovodioci imaju specifična svojstva i sposobnosti.
Po Manu osobine uspešnog rukovodioca su: inteligencija, prilagođavanje, ekstrovertnost, dominantnost, maskulitnost, konzervativizam i interpersonalna senzitivnost.
Stogdil naglašava intelektualne sposobnosti, obrazovanje, socijalne veštine, samopouzdanje i nadmoćnost.
Kuper izdvaja inteligenciju, čestitost, lojalnost, nepristranost, odlučnost, sposobnost prosuđivanja, prijatnost, stručno zanimanje, zdravlje, kooperativnost.
„Teorija stila“ naglašava da nije važno kakva je ličnost rukovodioca, već kakvo je njegovo ponašanje.
Flajsmanova istraživanja rukovodne funkcije otkrivaju dve međusobno nezavisne dimenzije rukovođenja a to su:
• Zainteresovanost za ljude,
• Zainteresovanost za proizvodnju, planiranje i organizaciju.
Vajnart smatra da uspeh zavisi od zadataka i ciljeva grupe, veličine grupe i sl.
Majer sistematizuje rukovođenje kroz tri stila rukovođenja:
• Demokratsko,
• Aristokratsko,
• Lesse-fer ili liberalno rukovođenje.
Blek i Majton konstruišu raster rukovođenja u kojem se ocenjuju briga za ljude i briga za produktivnost. Ocenjivanje se vrši bodovima od 1 do 9. Tako rukovodioce različitih vrsta svrstavaju u tom dvodimenzionalnom prostoru, gde se smatra da je najuspešniji rukovodilac visoko zainteresovan i za posao i za ljude (njegov score iznosi 9-9).
Kod „teorije stila“ rukovodilac se dobija obrazovanjem i usavršavanjem, dok kod „teorija ličnosti“ je naglasak na profesionalnoj selekciji, jer se rukovodioci rađaju kao takvi stoga ih treba profesionalno izabrati.
Rukovođenje – ličnost i stil
Rukovodilac stalno menja svoj dominantni stil rada u skladu sa prilikom. Demokratski stil rukovođenja je zastupljen kod onih ljudi koji su delimično ekstravertni, emocionalno stabilni i u manjoj meri poseduju direktan stav.
Autokratski stil rukovođenja se sreće kod osoba koje su umereno intravertne, emotivno labilne i koje imaju izraženije direktivni stav.

Reakcije na promenu
Primenom situacionog pristupa, pojavile su se razne „situacione teorije“ rukovođenja po kojima je bitna ličnost, stil i prema tome se ocenjivalo da li če neko uspeti.
Finerman i Var uspešnost rukovodioca posmatraju ne samo kao funkciju njegovih osobina veći kao funkciju toga u kakvom su odnosu te crte ličnosti prema određenom zadatku, grupi. Javlja se podela osobina na stručne veštine, ljudske veštine i konceptualne veštine. Stučne veštine se vezuju za poznavanje posla, ljudske veštine za način uspešnog kontakta sa ljudima, konceptualne veštine se vezuju za stvaralačke, kreativne i organizacione veštine ličnosti.
Zavisno od nivoa rukovođenja, raste i potreba za konceptualnim veštinama a opada za stručnim i obrnuto. Što se tiče ljudskih veština one su jednako potrebne na svim nivoima rukovođenja.
Fidler uspešnost rukovođenja uslovljava interakcijom između stila rukovođenja i drugih faktora. Ti faktori su naznačeni po redosledu značaja a to su:
• Prihvaćenost i popularnost rukovodioca u grupi,
• Struktura zadataka grupe,
• Socijalna pomoć rukovodioca.
Kod trodimenzionalnog modela orijentacija se vrši na čoveka kao stil rukovođenja. Najpovoljnija situacija je kada su ostala tri faktora osrednje izražena tj. kada je rukovodilac manje prihvaćen ili uopšte neprihvaćen.
U slučaju kada su ova tru faktora u ekstremnim pozicijama, tj... naročito povoljna/nepovoljna, uspešniji stil je rukovođenje usmereno na izvršavanje radnih zadataka.
Vrumovim modelom rukovođenja predviđa se ponašanje rukovodioca uslovljeno njegovim svojstvima i okolnim prilikama.
Rukovođenje – kreativan proces
Kreativnost je proces koji se opisuje kao nešto što vodi inovaciji, uspehu u stvaranju, u razmišljanju. To je rešavanje problema koje uključuje originalnost, adaptivnost i realizaciju.
Simon smatra da kreativno rešavanje problema mora zadovoljiti sledeće uslove: produkti mišljenja moraju biti vredni i novi za mislioce, za društvo, i to da kreativnost zahteva visoku motivaciju i istrajnost.
Situacioni model Vrum i Jeton je namenjen donošenju odluka u različitim problemskim situacijama rukovođenja i upravljanja. Stablo odluka prediđa načine reagovanja ili strategija donošenja neke odluke (A1, A2, CK1, CK2, G2).
Ovaj model podstiče kreativno mišljenje i donošenje odluka, i ostavljena je sloboda nalaženja rešenja iako su dati ulazni pravci.



Rukovodilac – kreativna ličnost
Drevdel kaže da osobine koje odlikuju kreativne ličnosti su:
• Ličnost nije previše autoritativna, radoznala je i ima težnju ka istraživanju novog,
• Ispoljavaju visoki stepen nezavisnosti, imaju veoma široka interesovanja, imaju snažnu unutrašnju motivaciju, nekonvencionalnost i hrabrost u donošenju odluka,
• Ispoljavaju značajne dokaze kreativnosti još u ranim godinama.
Stein smatra da kretivne ličnosti otporne na komformističku motivaciju, imaju snažnu radoznalost, samopouzdani su i dominantni inicijativi, nisu podložni konvencionalizmu i inhibiciji, imaju veliki kapacitet za rad, samodisciplinovani su i postojani. Širokih su interesovanja, i veoma su informisani, više su spontani i intuitivni nego drugi, imaju razvijenu potrebu samoaktualizacije, sposobni su da rešavaju probleme. Kod njih su izražene njihove crte temperamenta, karaktera, poseduju motivaciju, kreativne stavove. Njihove osobine se iskazuju zavisno od sredine. Sredina ih provocira i naglašava.
PSIHOLOŠKA STRANA RUKOVOĐENJA
Uopšte, zadaci rukovodioca su da planira, organizuje, upravlja i kontroliše sopstveno radno ponašanje ali i ponašanje svojih saradnika. Glavna karakteristika rukovođenja je postizanje ciljeva preko drugih ljudi.
Od njega se očekuje da bude psiholog-praktičar, da pored svojih stručnih i konceptualnih veština poseduje i međuljudske umeštnosti.
Frenč i Raven smatraju da postoje raznovrsne moći kojima rukovodioci raspolažu, a one zavise od izvora ili dominatnog mehanizma koji pokreće te moći (deluje na njih).
Dakle po kriterijumu izvornosti (na osnovu izvora) moć rukovodioca može biti:
1. legitimna moć koja je zasnovana na poziciji vođe u hijerarhiji, vezanu za formalnu organizaciju,
2. moć nagrade vezuje se za materijalnu, represivnu stimulaciju i podsticajne je prirode.
3. moć prinude predstavlja postizanje lojalnosti uz pomoć straha od kazne,
4. referentna moć je uticaj rukovodioca na druge na osnovu njihove lične identifikacije sa njim,
5. eksperstka moć se vezuje za uticaj vođe na službenike baziran na njegovim stručnim znanjima.
6. informatička moć smatra da onaj koji poseduje određene informacije koje su od velike važnosti poseduje moć.
Saradnici na rukovodioca mogu odgovarati na sledeći način:
1. privrženošću – entuzijazam podređenih da obave zadatke,
2. povinovanjem – izvršavanje zadataka bez entuzijazma,
3. otporom – obuhvata pasivno ili aktivno ponašanje tj. odbijanje izvršenja zadataka.
Sastanak je učešće više ljudi u donošenju odluka kojima se želi postići određeni cilj organizacije. Podela se vrši prema svrhama njihovog održavanja a to su davanje informacija, sakupljanje informacija, objašnjavanje odluka, rešavanje problema, predgovori i dogovori.
Uspešnost sastanka zavisi od načina vođenja diskusije. Vođenje diskusije je problem usklađivanja različitih motiva, stavova, sećanja. Kritične tačke na sastancima su momenti kada treba doneti odluku o pojedinim pitanjima ( a odluku treba da donesu svi učesnici).
Osobine uspešnog rukovodioca u psihološkom smislu su:
1. prepoznavanje posla, davanje dobrih predloga, opšta intelektualna sposobnost (nepoželjna je prevelika inteligencija između rukovodioca i podređenih zbog nerazumevanja), informisanost, lični ugled (vezuje se za poreklo, zanimanje),
2. ambicioznost koja potiče od motivacije za rukovođenjem, motivacija za rukovođenjem (potiče od osobina ličnosti), sposobnost donošenja odluka (odlučnost), prihvaćenost od grupe, uticaj na više rukovodioce,
3. komunikativnost, spremnost na prihvatanje racionalnog rizika, zdravlje, spremnost da se saslušaju lični problemi, pohvala i kritika (stimulacija, a ne nagrada ili kazna).
Uspešan rukovodilac treba da ume nekog da zamoli, nekoga da konsultuje ali treba biti sposoban i da nekome naredi.
Osobine neuspešnog rukovodioca su veoma uočljive. Elem takva osoba se drži po strani, nije u stanju da predvidi, prebacuje odgovornost na druge, misli samo na sebe, šefuje sam, krši svoja pravila, važan mu je vlastiti uspeh, nema uticaja na druge, kod njega se čovek oseća manje vrednim, a time su i odnosi radnika sa njim loši.
SELEKCIJA I OBRAZOVANJE RUKOVODILACA
Miner izvodi istraživanja u čijoj su osnovi sledeći motivi:
• želja za takmičenjem,
• za dokazivanjem,
• za posedovanjem moći,
• želja da se bude ispred drugih,
• odgovornost.
Elem, postupak selekcije rukovodilaca je definisanje grupe potencijalnih kandidata, definisanje bitnih zahteva, priprema i konstrukcija instrumenata za dijagnostifikovanje, aplikacija instrumenata i postupaka, analiza ispunjavanja zahteva i utvrđivanje kritičnog score-a, rangiranje kandidata i njihov izbor, programiranje, organizovanje i izvođenje dodatne obuke za izabrane kandidate, praćenje uspeha odabranih kandidata.
Dakle, model razvoja rukovodilaca se deli u 5 sukcesivnih faza:
1. zapošljavanje
2. profesionalna selekcija gde se iz redova zaposlenih biraju oni koji će najuspešnije obavljati poslove,
3. edukacija predstavlja pripremu za što bolje obavljanje poslova, obrazovanje, znanja,
4. selekcija za napredovanje – vertikalno kretanje prema vrhovima menadžmenta,
5. usavršavanje rukovodioca tj... sticanje znanja i veština na višim upravljačkim poslovima.

_________________
Kad je teško kažu dosta ustvari to je klopka, ali imam serum protiv toga formula je volja...


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 26.12.2008. 16:57:55 
Korisnikov avatar

Pridružio se: 19.03.2008. 20:48:32
Postovi: 73
Godina: II
Smer: ME
Motivacija za rad kao istraživački problem
Motivacija je veoma složen fizički proces i mehanizam pokretanja, usmeravanja na određene objekte i regulisanja svrsishodne aktivnosti čoveka.
Frojd smatra da razvoj ličnosti zavisi od toga da li su zadovoljeni i na koji način su zadovoljeni osnovni nagoni čoveka.
Saliven smatra da najvažniji izvor dinamike individualnog ponašanja nisu organske potrebe, već potrebe za sigurnošću.
From smatra da postoji potreba u čijoj su osnovi biološke potrebe ali su više ljudske potrebe od primarnog značaja za formiranje ličnosti. Stoga je ličnost rezultat uzajamnog delovanja faktora okoline na nasledne faktore. Takođe naglašava potrebu čoveka za stvaralaštvom.
Po Levinu u osnovi svakog ponašanja je prisustvo neke psihološke sile koja se u ovoj teoriji imenuje kao vektor sa određenim smerom i intenzitetom.
Marij daje približnu listu potreba koje naziva psihološkim potrebama a to su postizanje, agresija, zbližavanje itd.
Po Marfiju ličnost je stalno modeliranje, komplikovanje, preplitanje i indirektno izražavanje motiva.
Olport smatra da povećanje broja motiva dostiže vrhunac. Čovek nije samo podstican potrebama, već je i biće intencije (namere), usmereno ka višim vrednostima, ka ostvarenju dalekih viših ciljeva koji se ogledaju u budućnosti.
Maslovljeva teorija
Maslov motivaciju smatra kao neprekidan proces koji se nikada ne završava jer čovek nikada ne postiže potpuno zadovoljenje. Onda kada se zadovolje niže potrebe, javljaju se više. Motivaciju treba shvatiti kao integralan proces i snagu koja zahvata celu individuu.
Izveo je hijerarhiju potreba na:
• fiziološke potrebe (glad, žeđ),
• potrebe za sigurnošću (bezbednost, red, postojanost), potrebe za pripadanjem i ljubavlju,
• potrebe za poštovanjem,
• potrebe za aktuelizacijom ličnosti.
Ličnost se može akutelizovati se vrši zadovoljavanjem nižih stupnjeva potreba. Takva osoba nije više pod vlašću nižih potreba, ali to ne znači da se one ne mogu ponovo pojaviti.
Alderfer je modifikovao hijerarhiju potreba na potrebe za povezanošću i na potrebe razvoja. Bitan je princip frustracije-regresije gde ako više potrebe ne mogu da zadovolje one manje značajnije dobijaju na važnosti.
Hercbergova dvofaktorska teorija
Hercberg je poznat po njegovom uvođenju dva značajno nezavisna faktora zadovoljstva i nezadovoljstva poslom. Ovi faktori su kvalitativno različite pojave i nisu u međusobnoj čvrstoj korelativnoj vezi.
Kod faktora zadovoljstva poslom presudni su sadržaji posla a to su: uspeh u obavljanju posla, priznanja, napredovanja, ljubav prema poslu itd. Njihov izostanak ne prouzrokuje nezadovoljstvo poslom, već samo izostaje zadovoljstvo i presudni su za motivaciju radnika.
Kod faktora nezadovoljstva poslom nezadovoljstvo je proizvod posebne grupe faktora vezane za uslove rada (higijenski faktori) zatim interpersonalni odnosi, mikroklimatski uslovi, materijalna stimulacija, sigurnost na poslu i sigurnost rukovođenja. Njihova uloga je preventivna i odnosi se na potrebu čoveka da izbegava štetne i neprijatne pozicije.
Volf smatra da faktori sadržaja posla nemaju mnogo uticaja na zadovoljstvo poslom kada su zadovoljene lične potrebe radnika, međutim ako lične potrebe radnika nisu zadovoljene onda mogu izazvati nezadovoljstvo poslom. Faktori sadržaja posla utiču i na zadovoljstvo i na nezadovoljstvo poslom stim što je primena tendencija njihovog većeg uticaja na zadovoljstvo poslom.
Soliman smatra da u sredini koja ne zadovoljava većinu potreba snažniji uticaj na nezadovoljstvo poslom imaju potrebe vezane za higijenske uslove. Njihovo delovanje je ograničeno i ono se prostire do određenog nivoa.
U sredini koja zadovoljava potrebe sadržaji posla su značajan izvor zadovoljstva poslom, a sa porastom tih mogućnosti zadovoljenja ovih potreba raste i opšte zadovoljstvo poslom.
Vrum motivaciju tumači kroz tri koncepta. Prvi koncept su valence koje predstavljaju stepen privlačnosti odnosno odbojnosti objekta), drugi koncept je instrumentalnost a to je procena subjekta koliko ostvarenje jednog cilja može doprineti ostvarenju sledećeg, treći koncept su očekivanja koja predstavljaju uverenje individue da će određenim ponašanjem dostići određeni cilj.
Graen je ciljeve sistematizovao u dve kategorije. Prvu kategoriju čini radna uloga tj. ponašanje koje se očekuje na radnom mestu. Drugu kategoriju čini nagrada ili sankcija za ponašanja koja su u skladu sa nekom ulogom na poslu. Zadovoljstvo posla zavisi od povezanosti određene uloge sa željenim ciljevima kao i od valence samih ciljeva sa kojima je uloga u relaciji.
Teorije balansa
Postoje individualni i organizacioni balans.
Kod individualnog balansa Korman polazi od motivacione uloge psihološke ravnoteže i slike o sebi. Motivacija za rad je opredeljena sa dva faktora a to su slika o sebi i samopoštovanje.
Zavisno od toga kakvu sliku pojedinac ima o sebi je i njegovo radno angažovanje. Samoprocena i recepcija sopstvene ličnosti zavisi od tri kompetentnosti:
1. kompetentnost koja se manifestuje kao relativno trajna crta ličnosti,
2. kompetentnost vezana za specifične situacije i sposobnosti koje nastaju kao posledica srodnih iskustava,
3. kompetentnost vezana za očekivanje drugih i ulogu koju individua ima.
Organizacioni balans objašnjavaju Bernard i Sajmon. Motivator je nastojanje da se uspostavi ravnoteža između pojedinca i organizacije. Pojedinac nastoji da ostvari što veću razliku između podstreka i doprinosa.
Motivacija za rad i produktivnost
Motivisanost da se rad kvalitetno obavi ima veliki uticaj na produktivnost, ali ona nije jedini faktor koji rezultira u efikasnosti i produktivnosti rada. Ovde se javlja i sposobnost radnika, tehnička razvijenost, kvalitet sirovina itd.
Motivacija za rad i zadovoljstvo poslom
Motivacija se javlja na početku nekog ponašanja. To je ono sa čime individua startuje u određeni posao, a zadovoljstvo se pojavljuje na kraju u obliku nagrade za određeno ponašanje.
Struktura zadovoljstva poslom
Tumači se kroz pet dimenzija:
1. zadovoljstvo koje proizilazi iz obavljanja određenih radnih zadataka,
2. zadovoljstvo pripadanjem radnoj grupi,
3. zadovoljstvo pripadanjem preduzeću,
4. zadovoljstvo materijalnim položajem,
5. zadovoljstvo statusom posla.
Zadovoljstvo poslom i produktivnost rada
Zadovoljstvo radnika nije bitan uslov a ni posledica produktivnosti, ipak ne treba poreći svaki uticaj zadovoljstva poslom na produktivnost rada. Kombinacija visoke produktivnosti i niskog zadovoljenja poslom ne može se dugo održati, jer su posledice nezadovoljstva fluktacije i apsentizam.
ČINIOCI MOTIVACIJE ZA RAD
Činioci motivaciije za rad se dele na represivne i razvojne činioce motivacije.
Represivni činioci motivacije su materijalni faktori, a njih čine visina zarade, pravednost raspodele, rešenje stambenog pitanja, gubljenje odnosa.
Razvojne činioce motivacije su nematerijalni faktori i njih čine: zadovoljstvo obavljanja određenog posla, izbor poziva, napredovanje kadrova, nagrade i priznanja, interpersonalni odnosi.
Organizacioni aspekti motivacije za rad
Norma je utvrđena veličina obima rada određenog kvaliteta. Može biti:
• individualna,
• grupna,
• kolektivna.
Kod individualne norme radnici su znatno produktivniji jer im se kvantifikuje individualni radni učinak, lošije je iskorišćenje radnog vremena i kvalitet rada je na nižem nivou.
Kod kolektivne norme postoji produktivnost, međutim ona nije veća od indiviualne norme zbog gore navedenih karakteristika.

_________________
Kad je teško kažu dosta ustvari to je klopka, ali imam serum protiv toga formula je volja...


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Ova tema je zaključana, ne možete da menjate postove ili da odgovarate  [ 435 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 18  Sledeća


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
cron
Copyleft FONForum 2001-2014 | Powered by phpBB © phpBB Group