Započni novu temu Ova tema je zaključana, ne možete da menjate postove ili da odgovarate  [ 11 Posta ] 
Autoru Poruka
PostPoslato: 07.04.2003. 15:08:13 

Pridružio se: 23.02.2003. 15:11:24
Postovi: 27
Koji je ovo nacin da nam ukradu pola sata na kolokvijumu?! Vecina ljudi je uradila samo do pola i zato trazim zastitu prava time sto ce biti ponovljen kolokvijum ili daleko smanjen kriterijum za prolaz.

Mogao bi student prodekan da se oglasi ili da idemo kod Martica, ovakav bezobrazluk nece proci.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 07.04.2003. 15:40:47 

Pridružio se: 03.01.2002. 02:15:30
Postovi: 744
Lokacija: BG
Godina: Dipl.
Smer: IS
Pa nije samo vreme problem. Ja sam, na primer, odustao kada sam shvatio da cu morati da radim sa milijardama na tri decimale. Toliko cifara digitron ne moze da prihvati, tako da bih morao da zaokruzujem, pri cemu bi greska kod zaokruzivanja bila do 1000. Diskriminacija je bila prisutna u tome sto su ljudi sa vecim brojem indeksa bili u losijem polozaju, a u najboljem polozaju su bili ljudi ciji je broj indeksa bio takav da pri deljenju nisu dobijali decimalne brojeve. Kolokvijum bi trebalo da bude jednak za sve, zar ne? Zbog toga predlazem da se kolokvijum ponisti i da se na ponovljenom kolokvijumu rade normalni zadaci.
Ovaj predmet je svakako besmislen jer se svodi na zamenjivanje brojeva u formule i tipkanje po digitronu ali nacin na koji je kolokvijum organizovan pomera granicu apsurda.

_________________
There must be some kind of way out of here
Said the joker to the thief
Theres too much confusion
I cant get no relief


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 07.04.2003. 16:59:44 

Pridružio se: 17.01.2002. 01:08:22
Postovi: 261
Lokacija: /home/kruzer/
evo da se i ja pridru


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 08.04.2003. 00:09:53 
Ja ne znam zbog cega se ljudi toliko zale....ako ste kuci malo provezbali zadatke ili bar jedan uradili videli bi da je bilo vise nego dovoljno vremena ... posto skoro niko nije napamet znao formule i postupak ljudi su ustvari najvise vremena proveli citajuci puskice...a sto se tice velicine brojeva mozda niste znali da se 1 000 000 moze pretstaviti kao 1 x 10 na 7....
SLEDECI PUT MALO PROVEZBAJTE!!!!!!!!


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 08.04.2003. 08:34:59 
Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 06.05.2002. 15:33:21
Postovi: 4745
Godina: Dipl.
Smer: IS
U pitanju jeste samo vezba i brzi prsti... Uostalom, samo da znate da moze vrlo lako i da vam se desi da nemate nista od tog kolokvijuma...
Ali nikako se ne bih slozila sa time da je predmet beskoristan :angry:


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 08.04.2003. 10:29:09 

Pridružio se: 03.01.2002. 02:15:30
Postovi: 744
Lokacija: BG
Godina: Dipl.
Smer: IS
SOBOT je napisao:
a sto se tice velicine brojeva mozda niste znali da se 1 000 000 moze pretstaviti kao 1 x 10 na 7....
SLEDECI PUT MALO PROVEZBAJTE!!!!!!!!

1 000 000 se moze predstaviti kao 1 x 10 na 6, a nikako kao 10 na 7. Ali pretpostavicu da je to greska u kucanju.
Problem je u tome sto se 1 542 865 ne moze predstaviti kao 10 na nesto. Odnosno moze se izvrsiti gruba aproksimacija ali tada je greska ogromna. Zaista ne vidim zasto su od nas trazili da racunamo brojeve na tri decimale kada bi u mom slucaju greska bila do 1000, jer bih tri poslednje cifre morao da zaokruzim da bih broj mogao da unesem u digitron.
Ali sve sam to vec napisao u svojoj prethodnoj poruci.
Jedino ako mislis da je trebalo da racunamo posebno hiljade, posebno milione, posebno milijarde pa da onda 1000 miliona pretvaramo u milijarde, 1000 hiljada u milione... ali to bi bio veliki i tezak posao i znatno bi otezao (veoma naporan) racun?! A da ne pricamo o vremenu.
Sledeci put malo procitaj poruke pa onda ukucaj odgovor.

_________________
There must be some kind of way out of here
Said the joker to the thief
Theres too much confusion
I cant get no relief


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 08.04.2003. 10:54:11 

Pridružio se: 03.01.2002. 02:15:30
Postovi: 744
Lokacija: BG
Godina: Dipl.
Smer: IS
Jale je napisao:
U pitanju jeste samo vezba i brzi prsti... Uostalom, samo da znate da moze vrlo lako i da vam se desi da nemate nista od tog kolokvijuma...
Ali nikako se ne bih slozila sa time da je predmet beskoristan :angry:

Na stranu to sto Ekonometrija nema puno veze sa informacionim sistemima, nego spada u statisticke predmete, i sto ja ne zelim da se bavim statistikom.
Problem je u tome sto se ovaj predmet svodi na zamenu brojeva u formule i brzo kuckanje po digitronu. Meni se zaista cini da je svaka budala u stanju da tako nesto uvezba. Ne verujem da sabiranje milijardi i izracunavanje suma desetina brojeva na tri decimale razvija pamet i kreativnost. Provera znanja je trebalo da bude jednostavna i rutinska, sa jednostavnim primerima i malim brojevima. Ne razumem zasto bi akcenat bio na upotrebi digitrona i radu sa ogromnom kolicinom brojeva. Uostalom, nisam ni napisao da je predmet beskoristan nego da je besmislen.
Pored toga, cini mi se da je cisto gubljenje vremena uciti Ekonometriju nekoliko meseci, i to na ovakav nacin. Verujem da su mogli ovaj predmet da spoje sa nekim drugim jer ce buduci inzenjer verovatno moci da pronadje u literaturi nekoliko formula i da izracuna pokazatelje, ili rucno, ili upotrebom softvera.
Meni nije vazno da li ce biti neke koristi od kolokvijuma, ovo je vise stvar principa. Uocio sam da je doslo do diskriminacije na kolokvijumu jer je prekrseno pravilo da bi ispit trebalo da bude jednak za sve i zato se bunim.

_________________
There must be some kind of way out of here
Said the joker to the thief
Theres too much confusion
I cant get no relief


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 08.04.2003. 11:57:24 

Pridružio se: 03.01.2002. 02:15:30
Postovi: 744
Lokacija: BG
Godina: Dipl.
Smer: IS
Posto sam imao slucaj da digitron nije mogao da prikaze sve cifre jer je rezultat mnozenja dva broja bio suvise velik evo kako bi izgledao racun sa 10 na nesto.
Namerno sam izabrao jednostavan primer.

5028*4500 = (5*10^3+28) * (4*10^3+500) =
= 20*10^6 + 112*10^3 + 2500*10^3 + 1400 =
= 20*10^6 + 2612*10^3 + 1400 =
sada bi trebalo jedinice preracunati u hiljade, hiljade u milione i dobicemo 22 626 000

_________________
There must be some kind of way out of here
Said the joker to the thief
Theres too much confusion
I cant get no relief


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 08.04.2003. 16:20:15 

Pridružio se: 08.07.2002. 22:34:48
Postovi: 92
Ne bih da branim ekonometriju, ali nije da ispit bas nista ne razvija. Eto, na primer, zar i resavanje zadataka sa velikim brojevima na digitronu sa osam cifara nije resavanje problema, koji cek vecini nije uspelo. Koliko me secanje sluzi, u formulama za ekonometriju, pored mnozenja dva velika broja, uvek postoji i deljenje, tako da ako prvo podelimo veliki broj sa velikim dobijemo mali broj, koji kada pomnozimo sa trecim velikim dobijemo broj koji moze da stane na digitron. Postoiji tu jos dosta tips & tricks, ali poenta je u tome da se zadaci MOGU uraditi sa digitronom koji ima 8 cifara...


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 08.04.2003. 18:59:11 

Pridružio se: 23.02.2003. 15:11:24
Postovi: 27
Ljudi bre sto ste skrenuli sa teme, sta bi sa onih ukradenih pola sata?!


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 15.04.2003. 12:40:52 

Pridružio se: 27.02.2003. 17:19:13
Postovi: 5
Lokacija: Beograd
Ono sto ja mislim da je poenta svih tih velikih cifara i oduzetog vremena je to da je ispit krajnje smesan-prosto uvrstavanje u formule koje se ponavljaju-a to smo svi naucili jos u osnovnoj skoli. Jedina nada da prolaznost ne bude 98% im je da daju mnogo ogromnih brojeva i da racunaju na nasu gresku u racunu (koja je takodje 98%).
Ne znam da li ste upoznati ali na ispitu dobijamo oko 15 podataka u dvostrukoj regresiji-pa probaj to da izracunas!!! plus sto se drugi zadatak odnosi na podatke iz prvog pa ako pogresis u prvom- pao si!!
Tako da kolokvijum dodje prava pesmica.
Ali definitivno treba nesto preduzeti. Sta nam radi student prodekan,neko bi trebao da ga zamoli za pomoc. Mada to je tako vec godinama i ne verujem da cemo nesto postici.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Ova tema je zaključana, ne možete da menjate postove ili da odgovarate  [ 11 Posta ] 


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 11 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
cron
Copyleft FONForum 2001-2014 | Powered by phpBB © phpBB Group