FONForum
http://www.fonforum.org/

Болоња „прегазила” магистре
http://www.fonforum.org/viewtopic.php?f=9&t=9839
Stranica 1 od 1

Autoru:  zlatko [ 18.06.2007. 12:47:19 ]
Tema posta:  Болоња „прегазила” магистре

Tekst Политике, na temu za koji verujem da postoji intersovanje: http://www.politika.co.yu/detaljno_arhi ... 7&m=6&d=16

Možda joj je mesto u podforumu za PDS?

Autoru:  exult [ 18.06.2007. 12:58:29 ]
Tema posta: 

svidja mi se ova recenica

Citiraj:
Када се погледа светска пракса, према њеном мишљењу, лако се долази до закључка да су код нас мастер студије погрешно конципиране. „У свету је приметно да студенти завршавају једне студије, а онда промене факултет за мастер, јер је поента мастера да се прошири знање, а не продуби, како је то код нас”, појашњава др Турајлић.


a ova je fenomenalna

Citiraj:
Ако хоћемо да напредујемо у науци, ми морамо да реорганизујемо последипломску наставу. Треба да је сузимо, да јој тражимо продорни шпиц у науку, а не да је ширимо и трпамо сијасет предмета само зато што имамо много професора на факултетима. Наше студије су преоптерећене, имамо много предмета, превазиђених дисциплина, дисциплина које треба објединити... Изузетак је српски језик који би морао да буде на свим факултетима до краја, јер је чињеница да нам са факултета излазе неписмени људи – став је професора Андрејевића.


svaka cast na tekstu :care:

sto se tice izjednacavanja mastera i magistra - ne znam kakav program su osmislili za te master studije, niti u cemu je razlika.. tako da ne mogu da napravim poredjenje.. ali pisanje doktorske teze kao put do titule doktora i nije neki tezak korak, cini mi se

Autoru:  zlatko [ 18.06.2007. 14:46:02 ]
Tema posta: 

To što je rekla Srbijanka je isto ono što sam rekao na temi najbolji unverziteti, da ljudi završe jedno a idu na master iz druge oblasti i to ne informativno i tralala već stvrno posle postanu stručnjaci iz te master oblasti.

Čak sam čitao da ne postoje medicinski fakulteti već je to master posle nekog od hemijsko-bioloških fakulteta.

Što se tiče doktoriskih teza, dok sam služio civilno na medicini, šef mi je doktorirao (ETF-ovac, predaje statistiku, doktorirao na medicini). Čovek je u komisiji imao profesorku iz epidemiologije, a pisao je neki rad o neuronskim mrežama. Niti on zna da koristi komp, niti se komisija razume u statistiku i neuronske mreže. Pored toga što je profesor on je i šef Centra za IKT koji se bavi održavanjem mreže i računara, a svojim podređenim je više puta rekao da storgo vode računa da se toj profesorki epidemiologije komp popravi na vreme i da joj se mreža održava jer od nje zavisi njegov doktorat :aaa:

I tako je blok 62 postao bogatiji za jednog doktora nauka :lol:

Autoru:  Tix [ 18.06.2007. 16:26:28 ]
Tema posta: 

exult je napisao:
a ova je fenomenalna

Citiraj:
Ако хоћемо да напредујемо у науци, ми морамо да реорганизујемо последипломску наставу. Треба да је сузимо, да јој тражимо продорни шпиц у науку, а не да је ширимо и трпамо сијасет предмета само зато што имамо много професора на факултетима. Наше студије су преоптерећене, имамо много предмета, превазиђених дисциплина, дисциплина које треба објединити... Изузетак је српски језик који би морао да буде на свим факултетима до краја, јер је чињеница да нам са факултета излазе неписмени људи – став је професора Андрејевића.


svaka cast na tekstu :care:


slazem se, bravo :)
to je stvarno tuzno, da akademci budu nepismeni, da ne znaju da se izrazavaju..a to nam je stvarnost! velika je steta sto mladi ljudi sve manje citaju, i sto je najgore ne vide vise vrijednost u tome..neke druge stvari, uglavnom povrshne postaju vaznije..a nisu svjesni koliko zivotnih odgovora mogu samo pronaci u literaturi..
u periodu kada su nasi roditelji bii mladi, nije bilo ni tv-a ni novina, ni kompjutera..jedini nacin njihovog informisanja bile su knjige..mama mi je jednom prichala kako su u srednjoj skoli krishom chitali "Ljubavnik Lady Chatterly" i na taj nacin se informisali o ljubavi, strasti, muskarcima/zenama i sexu.. :)
kapiram da je ovaj proces jos u fazi uvodjenja u nasoj zemlji, i da nije lako sve preokrenuti i prihvatiti potpuno drugacije funkcionisanje..nacine razmisljanja i stavove..tako da ne mogu suditi kako ce to sve jednog dana izgledati, i da li je bolje tako ili ovako..ali za sada mi se ne cini bas najbolje..prva stvar ove master studije na FON-u, koja je poenta da imas jos uradjena dva seminarska (a toliko si ih do sada uradio vec) i kao sad si nesto drugaciji od onoga koji ima dva manje :zbun:
bojim se samo kontra efekta

Autoru:  zlatko [ 18.06.2007. 16:41:03 ]
Tema posta: 

Koliko ljudi završi faks i posetane inženjerom a onda trpa sebi titulu dipl. ing ili kaže da je inžinjer?

A siguran sam da bi studenti imali više koristi od predmeta u kome bi se učio bonton nego od teorije sistema.

Razlika između 42 i 44 ispita je 4.8 %

Autoru:  Tix [ 18.06.2007. 16:52:43 ]
Tema posta: 

zlatko je napisao:
Razlika između 42 i 44 ispita je 4.8 %

to bi mogla da bude velika razlika..a u konkretnom slucaju ne bih rekla da jeste
mada bih ja voljela da je tako, jer kvantitet je nebitan

Autoru:  kliford [ 18.06.2007. 20:30:29 ]
Tema posta: 

Dobro. Bilo je i krajnje vreme. Mesecima sam se pitao koliki ce rok biti za sadasnje magistre da doktoriraju ili da se "spuste" na nivo mastera. Savrseno logican sled dogadjaja :]

Autoru:  Pedja [ 19.06.2007. 09:25:40 ]
Tema posta: 

Meni zvuci logicnije da ako postajes master necega, da si stvarno baja tog necega....master :)
Dakle, produbljivanje, a ne sirenje.

Autoru:  kliford [ 20.06.2007. 01:49:29 ]
Tema posta: 

gospodar informatike :D :cupavi:

Autoru:  zlatko [ 20.06.2007. 09:55:04 ]
Tema posta: 

The gazda of IT je najviša akademska titula :yo:

Autoru:  DarkShine [ 21.06.2007. 01:50:15 ]
Tema posta: 

Ma, "bog za kompjutere i elektrotehn'ku" :D

Autoru:  VITA [ 21.06.2007. 10:15:09 ]
Tema posta: 

DarkShine je napisao:
Ma, "bog za kompjutere i elektrotehn'ku" :D

:lols:

Autoru:  zlatko [ 21.06.2007. 10:15:13 ]
Tema posta: 

Car si, majke mi!

Autoru:  leopold [ 21.06.2007. 13:45:46 ]
Tema posta: 

Pronađoh jedan zanimljiv tekst u Politici...http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=32064


Citiraj:
Једна од крупних структурaлних слабости западних друштава данас јесте у сфери образовања. Проблем није везан за слабости општег образовања, како се у Србији понекад мисли. Опште образовање и „интелектуалност“ одавно нису велике теме. Низак ниво општег образовања помаже стварању некомпликованих личности и доживљава се као предност, а не мана. Проблеми образовања су у прагматичној сфери – западна друштва школују све мање инжењера, математичара и научника (поготово оних у базним наукама).

Англосаксонци, како је то већ ред, и овде „предњаче“. У култури која агресивно промовише епикурејски начин живота, било какав лични напор или одрицање чини се бесмисленим. Општи тренд је да се избегавају „тешки“, математички оријентисани факултети, у корист наративних. Бекство од математике почиње још током средње школе и то је место где се образовне слобости прво генеришу. Додатни проблем је то што су и научници и инжењери, када раде у струци, деградирани и релативно слабо плаћени, а глобализација и конкуренција са истока додатно потенцирају овакве трендове.

Србија у образовању следи погубне западне трендове. Високошколски систем производи све већи број дипломаца који се никада неће запослити у струци и чије знање не треба никоме – ни у земљи, нити ван ње. Математика није на цени, природне науке и инжењерство се потискују и све је мање студената који уписује ове факултете. Оно мало колико их заврши гледа да побегне путем својих старијих колега. Управо ови дипломци најлакше емигрирају. Њихово знање напољу траже и онда када га не плаћају адекватно. Како је кадрова у земљи све мање, Србија није атрактивна за производне инвестиције. Ово није кључни разлог српског индустријског заостајања, али један од разлога сигурно јесте.

Какву год реформу образовања Србија буде вршила, у њеном центру би морале бити математика, фундаменталне науке и инжењерство. Само тако ће се креирати квалитетна и еластична радна снага, способна да покрије широку лепезу послова – од оних у индустрији, до оних у финансијама. Та врста реформи је комплексна, тражи време, а резултате даје споро. Њене резултате, међутим, инвеститори најбрже уочавају.


Autoru:  Milosh [ 21.06.2007. 14:35:19 ]
Tema posta: 

^-- Odličan tekst, pročitao sam ga danas u politici.

Da li neko zna nešto o autoru? Piše samo Nebojša Katić, finansijski konsultant.

Autoru:  leopold [ 21.06.2007. 15:04:36 ]
Tema posta: 

Pomoću google-a sam našao par zanimljivih informacija o njemu, i još neke veoma interesantne tekstove...prilično kontroverzna ličnost u svakom slučaju, ali ne bih sad da širim offtopic ovde. ;)

Autoru:  Milosh [ 21.06.2007. 16:47:26 ]
Tema posta: 

Ako možeš na pm bilo bi super.

Hvala!

Autoru:  zlatko [ 21.06.2007. 20:25:13 ]
Tema posta: 

Математика тражи добре предаваче који ни не морају бити чисти математичари с обзиром на то да су математичари углавном врло ограничене особе. Затим ту је потраба добрих уџбеника и стална веза математике и њене примене. Матхпурматизам је погубан. Ево ја покушавам да научим статистику, а уџбеник из ње је еколошка катастрофа, најгоре потрошена 2 дрвета.

Слична прича је ових дана у Хрватској. Тамо се уводи државна матура на крају средње школе, која ће заменити пријемни испит за факултете. Било је планирано да математика буде обавезна, али се одустало. Неки су мишљења да се то урадило јер би се преко математике добила универзална мера преко које би се хрватско школство могло упоредити са другма, та да се власт плаши резултата. Као решење дошло се до укидања. Математичари су огорчени јер мисле да ће то довести до даље стагнације да ће се ђаци усмеравати на друге "важније" предмете.

Stranica 1 od 1 Sva vremena su u UTC + 1 sat
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/