ekoloski marketing, sta je i dva primera
trziste supstituta i primer na ugostiteljskim uslugama
drustveno odgovorni marketing, pojam i dva primera
- elementi trzista, nabrojati i definicije
1) Ukupni potencijal trzista i trzisno ucesce - definicija i formula
2) Interaktivni marketing - pojam i dva primera
Vertikalne veze
prodajno-komercijalna orijentacija
1.Uzrocni marketing i dva primera
2.Sistemski aspekt marketing i napisati ulazne elemente
Otvorena:
1. Objasniti trziste supstituta i navesti primer za pruzanje ugostiteljskih usluga.
2. Ekoloski marketing i navesti 2 primera.
Zatvorena:
1. SWOT analiza je valjda alat strateskog matketinga. T/N
2. Trziste je mesto na kome dolazi do... Pa da se zaokruzi tacan odgovor(suceljavanja ponude i traznje).
3. Trziste sa aspekta vremenskih odnosa moze biti?
- sadasnje i buduce
- sadasnje i potencijalno
- buduce i potencijalno
4. Potrosac hoce da zadovolji potrebu za nekom vrstom voznje (mislim da je bila ekonomicna), sta su onda automobil i motor? (genericki konkurenti/zelje/marke/oblika)
5. Zaokruziti oblike vezane kupovine.
6. Zaokruziti demografske kriterijume segmentacije.
7. "Potrosac po prvi put" je bihevioristicki kriterijum segmentacije po:
- statusu potrosnje
- spremnosti za kupovinu
- lojalnosti proizvodu...
8. Situacioni faktori (hitnost, spec. primena, velicina porudzbine) su kriterijumi segmentacije:
- industrijskog trzista
- medjunarodnog
- trzista robe siroke potrosnje
9. Neka kao kompanija koja prodaje dve vrste piva Jelen i Beck's razlicitim segmentima koristi strategiju:
- nediferenciranog marketinga
- diferenciranog
- fokusiranog
10. Siru javnost preduzeca cine... zaokruziti
11. Marketing je promocija, distribucija i prodaja. T/N
12. Neko preduzece koje ima cilj da brzo proda proizvode koristeci agresivnu propagandu je kako orijentisano? zaokruziti
13. Da se zaokruzi na cemu se tacno bazira poslovno-koncepcijski aspekt marketinga.
14. Kontrola i revizija su aktivnosti:
- pre poizvodnje
- posle proizvodnje
15. Zaokruziti komponente holistickog marketinga.
16. Sa kim sve relacioni marketing ostvaruje optimalan nivo odnosa? Pa ponudjeno mikrookruzenje, makrookruzenje...
17. Sredstva licne komunikacije u okviru interaktivnog marketinga. zaokruziti
18. Sta cini skup vise nacionalnih trezista? lokalno/medjunarodno/regionalno
2. Makrookruzenje cine:(zaokruzi sve tacne)
a)Privredno d)Tehnicko-tehnolosko
b)Poslovno e)Finansijsko
c)Kulturno
3.Interni odnosi pripadaju:(pa zaokruzi tacan odg)
-Holistickom marketingu
4.Demografki kriterijumi industrijskog trzista(zaokruzi tacne)
5.Situacioni kriterijumi industrijskog trzista:(izbaci uljeza)
6.Repozicioniranje(zaokruzi tacnu def)
7.Lizing je davanje necega u zakup,bez gotovine T/N
8Trziste usluga je : ustvari to je definicija trzista (pa zaokruzi jednu definiciju, uglavnom najduzu)
9. Primer strategija diferenciranog marketinga(primer SU voce i next sokici)
10. Tipovi konkurencije Audi i BMW
11.Izlazni elementi sistema su: T/N
12.Aktivnosti posle prodaje: (zaokruzi tacne odgovore)
Otvorena:
1.Relacioni marketing + dva primera
2.Horizontalne trzisne veze+dva primera
~~~~~4 pitanja TACNO/NETACNO~~~~~
1. S aspekta inteziteta veza izmedju preduzeca i okruzenja razlikuju se:
primarne, sekundarne i tercijalne veze. (TACNO/N)
2. Proces podele trzista na odredjeni broj homogenih celina koje imaju slicne interese prema proizvodu je: Ciljno trziste (T/NETACNO)
3. Trziste kapitala je trziste dugorocnih i srednjerocnih finansijskih oblika(TACNO/N) - za ovo nisam 100% siguran da je bilo oblika tacno/netacno ili je bilo da se zaokruzi jedan tacan odgovor
4. Pozicioniranje je deo segmentacije
~~~~~10 pitanja na zaokruzivanje sa jednim tacnim odgovorom~~~~~
5. Holisticki Marketing (1/3)
6. Studija prodaje pripada (1/4)
Citiraj:
a) Aktivnosti pre proizvodnje b) Aktivnosti posle proizvodnje
c) Ulazi marketinga d) izlazi
7. Repozicioniranje je(1/4):
8. Razmena roba bez gotovog novca i ukljucenja treceg je (1/4):
Citiraj:
a) Barter transakcija b) Kompenzacija
c) Bajbek aranzmani d) Kontraisporuka
9. Primer neke konkurencije (1/4): Konkurenti marke
10. Sve veci broj proizvoñaca nameštaja na svetskom tržištu je uocio rastuci
trend kupovine „zelenih proizvoda“. Šta su oni kompaniji IKEA? (zaokružite
tacan odgovor):
a) šansa,
b) snaga,
c) slabost,
d) pretnja.
11. Ponuda je sta(1/3)
12. Krajnji i proizvodni korisnici su podela potreba po kom kriterijumu-potraznje
13. Diferentni marketing (1/3)
14. Kada pijem ne vozim(1/4)
~~~~~4 pitanja sa vise ponudjenih odgovora~~~~~
15. Ponudjeno (4/8 zaokruzivanje) stavke iz 7C.
16. Izlazni elemnti (3/6)
17. Makrookruzenje (Demografsko, kulturno i politicko pravno treba zaokruziti 3/6)
~~2 otvorena pitanja~~~~~
18. Vertikalni marketing sistem: definicija, objasniti i dati primer.
19. Prodajno-komercijalna orijentacija: objasniti (ne secam se da li je bio primer)
-elementi tzista(otvoreno)
-Podela na potrebe krajnih korisnika i proizvodno usluzne potrebe je po kriterijumu....
-ucesce na trzistu
-barter transakcija
-socijalna klasa(t/n)
-kom kriterijumu segmentacije ind.trzista pripadaindustrija?
-3 definicije, pa da se izabere koja je za nediferencirano trziste
-Armani,pozicioniranje(ne znam kako tacno)
-def.za pozicioniranje samo sto umesto pozicioniranje proizvoda pise pozicioniranje ponude(t/n)
-mikrookruzenje
-aspekti marketinga
-obelezja savremenog marketinga
-komponente holistickog marketinga
-drustveno odgovorni marketing(otvoreno)
-sredstva masovne elektronske komunikacije
zatvorena:
1.ucesce na trzistu
2.mikrookruzenje
3.marketing koncept dobra promocija t/n
4.drustveni sloj t/n
5.oblici vezane trgovine
6.potrebe krajnjih korisnika i proizvodno usluzne potrebe..prema cemu..ono potrosnja..
7.swot analiza predstavlja alatku za stratesko planiranje t/n
8.sta obuhvata holisticki marketing
9. kad pijem ne vozim..sta je to: drust.odg.marketing,integrisani mar,holisticki i jos nesto..
10.trziste predstavlja..(mesto suceljavanja ponue i traznje pod.....)
11.ako hocemo nesto slatko, a biramo izmedju cok i lizalice..da li su to konkuretni oblika,zelja,genericki,marke..
12.nepokolebljive pristalice spadaju u: (status privrzenosti)
13.industrijska segmentacija
14.mikrookruzenje
15.pozicioniranje je.. t/n
16.ako je visok kvalitet..pozicioniranje prema (valjda obelezjima proizvoda )
17.savremeni koncept..(ona podela u okviru njega)
18. pojava marketing kradkovidosti gledamo samo obelezja proizvoda..koja je to orjentacija..(prema proizvodima )
otvorena:
1. situacioni aspekt i izlazni elementi
2. nabrojati sredstva masovne komunikacije..
zatvorena:
1. Individualne i drustvene potrebe su potrebe sa kog aspekta?
2. Dobavljaci, posrednici, distributeri, zastupnici cine koje veze preduzeca sa okruzenjem?
3. Zelim da kupim obucu, biram izmedju cipele i cizme, kakva je to vrsta konkurencije?
4. Mere, zakoni, propisi, uredbe odredjuje koja drustvena snaga makrookruzenja?
5. Kompanija satova se posvetila povecanju kvaliteta tog proizvoda, koja je to vrsta poslovne orijentacije?
6. Kompanija plasira na trziste sokove SU voce i NEXT sokove stanovnistvu, koja je to strategija?
7. Bihejvioristicki kriterijumi.
8. Faktori preko kojih deluje konkurencija.
9. Aspekti marketinga.
10. Aktivnosti pre proizvodnje.
11. Aktivnosti posle proizvodnje.
12. Dimenzije holistickog marketinga.
13. Koje vrste brendiranja postoje kod uzrocnog marketinga?
14. Koji su "opipljivi" elementi u zdravstvu?
15. Monopol predstavlja nesavrsenu konkurenciju kada se pojavljuje samo jedan ponudjac proizvoda. T/N
16. U nesavrsenoj konkurenciji odlika je prisustvo konkurencije, cija je sloboda neogranicena. T/N
17. Lizing je davanje proizvoda u zakup umesto za gotovinsku prodaju. T/N
18. Trziste kapitala obuhvata trziste srednjorocnih i dugorocnih finansijskih oblika. T/N
OTVORENA
19. Ukupni potencijal trzista i trzisno ucesce, definicije i formule.
20. Marketing u neprofitnim organizacijama, definicija i dva primera.
7 grupa
personalizacija sajta,interaktivni marketing
oblici vezane trgovine+objasnjenja
"djaci vas mole,usporite pored skole" je oblik kojeg marketinga (ja zaokruzio drustveno odgovornog)
neke kao alternative za ciljno trziste (valjda ono diferencirano,nedifer i ono trece)
zaokruziti sve aspekte
dati kriteriju kreditna sposobnost gradjan,bla bla;ja zaokruzio da je to privredno
date 2 marke kola ,cini mi se,i zaokruzio sam da su to konkurenti marke
jedno pitanje iz marketinga u obrazovanju
-||-||-||-||-||-||-||- u zdravstvu (ova 2 pitanja su bila da se prepozna,nista komplikovano i zavuceno)
da se zaokruze delovi ,ono za vrednost (isporuka i jos 2)
od ponudjenih zaokruziti osnove za segmentaciju robe siroke potrosnje
levis ima 5 vrsta dzinsa za 5 ciljnih trzista-koji oblik je to
ulazi u sistem marketinga
mikrookruzenje
ko cini siru javnost
delovi holistickog marketinga
date prednosti drustveno odgovornog marketinga,a pitanje da li su to prednosti ekomarketinga