Započni novu temu Odgovori na temu  [ 27 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2  Sledeća
Autoru Poruka
PostPoslato: 22.11.2005. 14:25:01 

Pridružio se: 02.02.2005. 15:38:07
Postovi: 419
Godina: II
Smer: IS
Dženeral motors, najveći proizvođač automobila na svetu, izgleda da je suočen s bankrotom. Akcije kompanije pale su na najnižu granu od 1987. potiskivane strahom od budućnosti, a Gardijan navodi da je kompanija u živom blatu, delom svojom zaslugom, delom zbog izazova globalizacije, i da brzo tone. GM je izgubio gotovo četiri milijarde dolara samo ove godine, a tržišna vrednost pala je na 12 milijardi dolara, nasuprot, na primer, vrednosti Internet pretraživača Gugla od 112 milijardi dolara. Bankrotstvo kompanije Dženeral motors bio bi težak psihološki udar za SAD, ali i finansijski udar za prateću industriju. Mičigen i obližnje države koje zavise od automobilske industrije već beleže gubitke na hiljade radnih mesta i smanjenje plata.

Nagađanja u javnosti navela su predsednika i generalnog direktora kompanije Rika Vagonera da saradnicima pošalje pismo u kom navodi da želi da se jasno čuje i zna da ne postoji apsolutno nikakav plan, strategija ili namera Dženeral motorsa da uđe u bankrot. Pismo je donelo rast akcija od četiri odsto, ali je Bank of America podigla izglede za odlazak kompanije u bankrotstvo u naredne dve godine na 40 odsto. Bez obzira na pad prodaje i skok cena goriva, najveća teškoća kompanije je nagli rast troškova penzija i zdravstvenog osiguranja radnika i penzionera u SAD. Ti troškovi dodaju 3.500 dolara na cenu svakog vozila Dženeral motorsa. Sindikati strahuju da bi pod bankrotstvom kompanija mogla da otkaže radničke ugovore i time uveliko smanji troškove. Dženeral motors osigurava 1,1 milion Amerikanaca, a zdravstveni troškovi kompanije će ove godine bili oko 5,6 milijardi dolara.

Kompanija zato ubrzava program smanjenja trškova za pet milijardi dolara do kraja iduće godine. Planira se gašenje 25.000 radnih mesta, uskoro će biti objavljeno zatvaranje fabrika, uz dodatno smanjenje radnih mesta u biroima i nastavak zamrzavanja plata. Sa sindikatima postoji sporazum o smanjenju troškova za zdravstveno osiguranje od milijardu dolara godišnje. (Beta)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 22.11.2005. 19:41:29 
Korisnikov avatar

Pridružio se: 01.03.2004. 21:34:06
Postovi: 4616
Lokacija: New Whitecity
Godina: Dipl.
Smer: IS
Moralo je da ih udari, pre ili kasnije. Nemoguce je stalno biti uspesan i uvecavati profit.

Ja sam procitao 30.00 radnih mesta je planirano za gasenje. To su jos spekulacije, nista nije potvrdjeno. Mislim da ce se iscupati iz nevolje. I za Fiat i Parmalat su pisali da su gotovi (Parmalat zamalo da jeste), pa su se kompanije oporavile i jos se oporavljaju i trenutno uspesno posluju.

_________________
- Do you expect me to mock?
- No, Mr Bourne, I expect you to lie.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 22.11.2005. 21:22:12 
Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 11.09.2005. 01:43:21
Postovi: 9865
Lokacija: Šabac
Godina: Dipl.
Smer: IS
Oni su već par godina upozoravali da će morati ovako nešto da urade... Ali mislim da su ljudi sve manje obraćali pažnju na to (sindrom dečaka i vuka...), a sada će to biti u centru pažnje, kao da je nešto iznenada... I što kaže RazbojNick:
Citiraj:
Moralo je da ih udari, pre ili kasnije. Nemoguce je stalno biti uspesan i uvecavati profit.


Otpuštanja će biti sigurno, to im je nekako prva stvar na spisku u ovakvim situacijama. Posle će biti zatvaranje predstavništava u svetu i još nekoliko opcija, a ako ni to ne uspe onda će onu staru - optužiće nekoga da je namerno uništavao firmu i da se bavio kojekakvim špekulacijama... Sve su to 1000x prepričane priče.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 22.11.2005. 21:35:26 

Pridružio se: 03.01.2002. 02:15:30
Postovi: 744
Lokacija: BG
Godina: Dipl.
Smer: IS
RazbojNick je napisao:
I za Fiat i Parmalat su pisali da su gotovi (Parmalat zamalo da jeste), pa su se kompanije oporavile i jos se oporavljaju i trenutno uspesno posluju.


Zanimljivo je sto je oporavak FIATa, upravo, zapoceo kada je General Motors morao da im isplati veliku svotu novca, na ime raskida ugovora. Uplasio se GM da ce ga FIAT povuci sa sobom, ili je mozda osetio da je suvise slab da spasava bilo koga, a mozda je i nesto trece u pitanju..
Ali, jedan od razloga zasto je GM upao u krizu je i japanska konkurencija, pre svega Toyota, koja iz godine u godinu prodaje sve vise automobila, i sto je jos bitnije zadobija sve vece poverenje kupaca, na racun kvaliteta.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 22.11.2005. 21:39:58 
Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 11.09.2005. 01:43:21
Postovi: 9865
Lokacija: Šabac
Godina: Dipl.
Smer: IS
Na kraju će više od 50% amera voziti toyote... Kako li će podneti da voze automobile koji troše razumne količine goriva i imaju normalnu kubikažu, za razliku od GM-ovih koji imaju u proseku oko 4000-5000ccm i troše oko 15-20l goriva (naravno, mislim na one automobile za njihovo tržište)... I bolje što će propasti.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 22.11.2005. 21:48:24 
Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 12.03.2002. 17:30:03
Postovi: 6216
Lokacija: unzipping something.
Godina: Apsolvent
Smer: ME
ne bi me iznenadilo kada bi ameri pocheli sa kampanjama poput _qpujmo domacje_
da vrate ugled gmu, kao da qpuju njegova vozila itd..

ipak je gm jedan od sinonima za ameriq. [kao kod nas zastava i yugo ;]]

mene iskreno zanima ko cje da qpi gm, jer drugi izlaz ne vidim. uglavnom put tako ide. chim krenu kola nizbrdo, otpushtaju se radnitzi, pa se trazhe zhrtveni jartzi [tipa enron i parma] pa ako ih nema, qpi ih neko..

a mislim da je iluzorno porediti gm i google.

_________________
..nema genijalne zhene. zhene su dekorativni pol. one nemaju nikada shta da kazhu, ali nas svojim govorom ocharavaju.
zhene predstavljaju pobedu materije nad duhom, kao shto chovek predstavlja pobedu duha nad moralom..


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 22.11.2005. 21:53:51 
Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 11.09.2005. 01:43:21
Postovi: 9865
Lokacija: Šabac
Godina: Dipl.
Smer: IS
Čeka Zastava da propadnu, pa će da kupe GM. :P


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 22.11.2005. 22:18:50 
Korisnikov avatar

Pridružio se: 01.03.2004. 21:34:06
Postovi: 4616
Lokacija: New Whitecity
Godina: Dipl.
Smer: IS
GM "malo" automobila prodaje van SAD. Oni su fokusirani uglavnom na domace trziste. Gotovo jedini ogranak van Amerike je bio Opel/Vauxhall i onaj Australijski proizvodjac (ne secam se imena, valjda Halston), dosta dugo. Sada imaju Sevrolet (tj. Daevoo) i poceli su da sire trziste i za druge marke koje poseduju, ali nedovoljno brzo i na vreme. Toyota ih je prestigla i sada je ona najveci proizvodjac automobila na svetu, mada je razlika zanemarljiva.

Fiat...Pa, nisu im isplatili neku enormnu sumu (u industriji automobila) da bas zbog toga propadaju, ali sigurno je podpomoglo.

A i najveca je istina sto Milex napisa za americka kola.

bLooez je napisao:
a mislim da je iluzorno porediti gm i google.

Zaista. Bas ste nasli poredjenje :fokus:

_________________
- Do you expect me to mock?
- No, Mr Bourne, I expect you to lie.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 23.11.2005. 00:03:24 
Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 04.09.2002. 14:12:18
Postovi: 6516
Lokacija: Zemun
Godina: Dipl.
Smer: ME
Amerika nije kontinent za sebe, vec planeta, ali kako godine prolaze, imaju sve manje sanse da tako opstanu.

Kod njih parola "kupujmo domace" funkcionise jos od kolonija, ali trziste im je zasiceno tim "americkim automobilima" (kad se nisam slogirao kada sam cuo da je najmanja kubikaza (starog) Cheerookija za USA 3.7L, a najprodavaniji su oni sa 5.7....zatim idu 8.4L...ima i Special Edition od preko 10L :mrgreen: ....zlo ), kriza je sve veca i potrosaci pocinju racionalnije da razmisljaju. Bez obzira sto je gorivo dosta jeftinije nego u Evropi, ipak solidno smanjuje troskove voziti auto koji prelazi 30MPG (to mu dodje oko 8 l/100km...moze neki karavan ili minivan), a ne 15MPG kao Cheerooki :)
Zar nije dovoljno sto je http://www.fueleconomy.gov/ sa GOV domenom? :)

Kad se vec dohvatismo te teme, kod njih je galon (US gallon priblizno 3.8 litara) oko 2$ za benzin, a 2.5$ za dizel :)
Dakle, benzin je oko dva puta jeftiniji nego kod nas...

Inace, "poredjenje" sa Googlom mozda i nije tako lose, jer ako jedne akcije padaju, neke druge sigurno rastu ;)
Mozda cemo uskoro voziti virtuelne automobile? :D

_________________
"Ništa nije sveto,
sve je bruto i neto,
sve je zabava ..."

Hladno pivo, Knjiga žalbe, Pitala si me, 2007.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 23.11.2005. 10:26:43 
Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 16.12.2001. 17:03:40
Postovi: 1463
Lokacija: Manaus
Godina: Dipl.
Smer: IS
Ja bi sad kupio njihove akcije. Oporavice se oni ne sumnjam.

_________________
www.slamarica.com - www.foliograph.com - www.turizamusrbiji.rs


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 23.11.2005. 12:08:39 
Korisnikov avatar

Pridružio se: 01.03.2004. 21:34:06
Postovi: 4616
Lokacija: New Whitecity
Godina: Dipl.
Smer: IS
Pedja je napisao:
Amerika nije kontinent za sebe, vec planeta, ali kako godine prolaze, imaju sve manje sanse da tako opstanu.


Donekle tacna opservacija, ali preostala dva proizvodjaca automobila u njih se decenijama ne ponasaju tako. Kako to objasniti? Svi znamo sa kim se Krajsler spojio. Ford vec neko vreme (bar deceniju) belezi gotovo istu prodaju u svetu koliko u USA.

DJole je napisao:
Ja bi sad kupio njihove akcije. Oporavice se oni ne sumnjam.

Ispravno razmisljanje. Samo je pitanje kada ce se oporaviti (godinu dana, 2 godine 5, 10...).

_________________
- Do you expect me to mock?
- No, Mr Bourne, I expect you to lie.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 23.11.2005. 17:24:43 
Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 04.09.2002. 14:12:18
Postovi: 6516
Lokacija: Zemun
Godina: Dipl.
Smer: ME
"Mala" ispravka za moj post gore.....one cene goriva u USA su od letos, a evo, danas cujem da je benzin dosao do 3 dolara za galon!!! Sto ce reci, skoro 60 din za litru...

Sto se tih akcija tice, isto tako moze da se desi da sve to ode u ....da ne psujem :)....ali verovatno ce doci do oporavka...samo je pitanje kada....i ko ce biti kljucni igrac u oporavku (samostalno ili neka druga kompanija)...

_________________
"Ništa nije sveto,
sve je bruto i neto,
sve je zabava ..."

Hladno pivo, Knjiga žalbe, Pitala si me, 2007.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 23.11.2005. 18:32:06 
Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13.11.2001. 08:45:08
Postovi: 4717
Lokacija: Novi Bgd.
Godina: Dipl.
Smer: IS
Mali OT. Ovo sa gorivom je baš JIT za novu generaciju automobila. Niska cena goriva, skupa istraživanja, slabi efekti i skupa proizvodnja u malim serijama su faktori odvraćanja kupaca od vozila na pogon koji čuva životnu sredinu.

Kao i uvek najbolje su se snašli Japanci pa već prave serijske automobile sa hibridnim pogonom. Nemačke industrija hvata priključak...

Nego kada smo kod propadanja, zna li neko šta se dešava sa Next-om, odnosno preduzećem čija je to marka? Čitam da je Coca Cola odustala od kupovine...

_________________
Oni hipotetički kostrukti o kojima se može govoriti kao o konzistentnim i relativno trajnim dinamičkim sistemima koji objašnjavaju veći deo procesa motivacije, obuhvatajući i ciljeve i motive kroz njihove međusobne relacije, čime se mogu uslovno..


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 23.11.2005. 18:59:01 
Korisnikov avatar

Pridružio se: 01.03.2004. 21:34:06
Postovi: 4616
Lokacija: New Whitecity
Godina: Dipl.
Smer: IS
Pise da imaju dug od 30 milion, valjda evra, pa je navodno Koka-kola odustala od kupovine. Kompanija cije je zasticeno ime Next je Fresh & Co.

_________________
- Do you expect me to mock?
- No, Mr Bourne, I expect you to lie.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 23.11.2005. 23:07:13 
Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13.11.2001. 08:45:08
Postovi: 4717
Lokacija: Novi Bgd.
Godina: Dipl.
Smer: IS
Oni su uzeli ogromne kredite od evropskih institucija za pomoć u tranziciji, pa su i te extra povoljne kredite spiskali na gluposti. Priča se da je vlasnik počeo razbacivanje luksuzom.

A bili su tako dobri. Osvajali medalje, ne samo za kvalitet proizvoda već i za marketing, ambalažu...

_________________
Oni hipotetički kostrukti o kojima se može govoriti kao o konzistentnim i relativno trajnim dinamičkim sistemima koji objašnjavaju veći deo procesa motivacije, obuhvatajući i ciljeve i motive kroz njihove međusobne relacije, čime se mogu uslovno..


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 23.11.2005. 23:50:32 
Korisnikov avatar

Pridružio se: 15.01.2003. 19:22:12
Postovi: 1064
Godina: IV
Smer: ME
ne mogu da verujem da nasi najbolji sokovi propadaju!
Vec mesecima ne mogu da pronadjem orange juice sa pulpom :(((((

Sto se tice GM, to kupuju samo kauboji, taksisti i penzioneri...

_________________
2+2=5


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 24.11.2005. 08:35:44 
Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 04.09.2002. 14:12:18
Postovi: 6516
Lokacija: Zemun
Godina: Dipl.
Smer: ME
Fresh & Co. je u prethodnom periodu (ne znam da li jos uvek) bio u blokadi, tako da su iz BG magacina imali pravo da iznesu samo jednu paletu proizvoda dnevno. To je razlog zasto u odredjenom broju prodavnica nema Next-a, Bocca se moze naci u sve manjem broju kafica tj. ne secam se da sam je skoro video...

Sto se kvaliteta tice, Premium je ranije bio vrh, ali je i to prslo. Kod kreiranja Classic serije su napravili glupost, jer su sve sokove sa manjim sadrzajem voca nazvali Classic i na taj nacin u isti "kosh" smestili nektar i sokove nizeg kvaliteta.

Sto se tih skupih promocija tice, imali su oni one izlete na proslavama rodjenadana Naomi Kembel i sl. fore. Mozda to jeste bio dobar marketinski trik, ali garantovano nije opravdalo nastale troskove.

_________________
"Ništa nije sveto,
sve je bruto i neto,
sve je zabava ..."

Hladno pivo, Knjiga žalbe, Pitala si me, 2007.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 24.11.2005. 12:22:22 

Pridružio se: 30.09.2005. 19:15:37
Postovi: 55
Lokacija: Beograd
Godina: Apsolvent
Smer: ME
RazbojNick je napisao:
GM "malo" automobila prodaje van SAD. Oni su fokusirani uglavnom na domace trziste. Gotovo jedini ogranak van Amerike je bio Opel/Vauxhall i onaj Australijski proizvodjac (ne secam se imena, valjda Halston), dosta dugo.


Zove se Holden i dole se dosta dobro kupuje. Potisnuo je Micubiši toliko da će skoro da zatvore fabriku Micubišija (kane se već 3 godine) a jedini bolji od Holdena osim Tojote koja se sporazumno sa Micubišijem sporo infiltrira na to 20 mil tržište, Ford ima ipak najveći udeo na tržištu.
Možda će vam biti interesantno ali oni dole generalno Mercedes NE VOLE, te ga ismevaju i slabo kupuju.
Inače, GM im je dao ima Holden zbog toga što je sad "domaća" marka jer se proizvodi u australiji i ljudi ga zbog toga više kupuju. šatro


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 24.11.2005. 13:55:08 
Korisnikov avatar

Pridružio se: 01.03.2004. 21:34:06
Postovi: 4616
Lokacija: New Whitecity
Godina: Dipl.
Smer: IS
Da, Holden, hvala. Zanimljivo je da su doskora modeli Holdena, kako da kazem, uglavnom bili unikatni, tj. pri proizvodnji se ne uzima postojeci model sa drugog trzista i samo se nalepi Holdenov znak, vec se dizajnira potpuno nov izgled. Stavise, ista stvar je bila i u obrnutom smeru: Holdenovi modeli se ne kopiraju na drugim trzistima. To je dosta skupo za trziste od 30tak miliona, pa verujem da ce tu redukovati troskove...

Nisam znao to za Mercedes, interesantno, mada ne shvatam zasto ga ismevaju? Da ismevaju nasu Zastavu ili rusku Ladu, to bih razumeo, ali ne vidim sta fali Mercedesu?

_________________
- Do you expect me to mock?
- No, Mr Bourne, I expect you to lie.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 24.11.2005. 13:57:05 
Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 04.09.2002. 14:12:18
Postovi: 6516
Lokacija: Zemun
Godina: Dipl.
Smer: ME
bojan je napisao:
Možda će vam biti interesantno ali oni dole generalno Mercedes NE VOLE, te ga ismevaju i slabo kupuju.


Racionalan svet :)

A sta Mercedesu fali? Recimo, S klasa koja je nedavno rpestala da se proizvodi ima 170 i nesto motora....jedan pogonski, a ostalo su elektro motori koji pokrecu kojesta po automobilu....

Ima farove od 2k evra...

Ima alnaser od oko 1000 evra

Ima dizajn za kratke staze. Prosto da ne poverujes. Kada se pojavi, izgleda extra, cim prodje nekoliko godina, izgleda sranje! Modeli koji su aktuelni, uvek izgledjau odlicno, a nova generacija izlazi posle nekoliko godina kada svi pocnu da se zgrazavaju na izgled postojeceg.

Nemoj samnom o Mercedesima, imam u porodici jednog koji se drzi teorije da je to jedini pravi auto, ali jos je mlad :D, prevaspitacu ga ;)

_________________
"Ništa nije sveto,
sve je bruto i neto,
sve je zabava ..."

Hladno pivo, Knjiga žalbe, Pitala si me, 2007.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 24.11.2005. 15:41:23 
Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 11.09.2005. 01:43:21
Postovi: 9865
Lokacija: Šabac
Godina: Dipl.
Smer: IS
Ako hoćeš auto koji izgleda dobro bez obzira na godine, onda lepo uzmeš BMW :yo: !

To ti je i sportski i luxuzni automobil u isto vreme... Mercedes je samo luxuzan, uopšte ne izgleda sportski (naravno ne računam one slk ili clk ili kako već)... :)

U suštini nemam ništa protiv Mercedesa, ali BMW je BMW...


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 24.11.2005. 17:39:57 

Pridružio se: 29.04.2002. 10:50:50
Postovi: 8454
Lokacija: НБГ
Godina: Dipl.
Smer: IS
a tek Subaru... :D


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 24.11.2005. 18:27:40 
Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 11.09.2005. 01:43:21
Postovi: 9865
Lokacija: Šabac
Godina: Dipl.
Smer: IS
Impreza i Mitsubishi Lancer Evolution su moji automobili iz snova. :)

Kad ih vidim na ulici ja napravim ovakvu facu :aaa: ....

A za takav auto bih :sniper: ako treba...


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 25.11.2005. 22:17:17 
Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 04.09.2002. 14:12:18
Postovi: 6516
Lokacija: Zemun
Godina: Dipl.
Smer: ME
Milex je napisao:
Ako hoćeš auto koji izgleda dobro bez obzira na godine, onda lepo uzmeš BMW :yo: !


Zar nisam to napisao gore? Ne? Verovatno zato sto sam vec bio razvukao post :)

Momo %)*^(%%$^#&^* te Subaru....dobar je, ali preterujes :)

_________________
"Ništa nije sveto,
sve je bruto i neto,
sve je zabava ..."

Hladno pivo, Knjiga žalbe, Pitala si me, 2007.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
 Tema posta:
PostPoslato: 06.12.2005. 18:12:18 

Pridružio se: 30.09.2005. 19:15:37
Postovi: 55
Lokacija: Beograd
Godina: Apsolvent
Smer: ME
RazbojNick je napisao:
Da, Holden, hvala. Zanimljivo je da su doskora modeli Holdena, kako da kazem, uglavnom bili unikatni, tj. pri proizvodnji se ne uzima postojeci model sa drugog trzista i samo se nalepi Holdenov znak, vec se dizajnira potpuno nov izgled. Stavise, ista stvar je bila i u obrnutom smeru: Holdenovi modeli se ne kopiraju na drugim trzistima. To je dosta skupo za trziste od 30tak miliona, pa verujem da ce tu redukovati troskove...

Nisam znao to za Mercedes, interesantno, mada ne shvatam zasto ga ismevaju? Da ismevaju nasu Zastavu ili rusku Ladu, to bih razumeo, ali ne vidim sta fali Mercedesu?


paaaaaaaaaaaaaaa....onako... izvini na kasnom reply-u, nisam bio u zemlji...

elem, delom se proizvode kao unikati, tj nekih 50% koliko sam zapazio, a najpopularniji modeli kao recimo astra se preuzimaju. Prerađivanje modela, da ga tako nazovem, potiče iz činjenice da automobili treba da izdrže prelazak 2000 km u cugu (recimo adelaide - sidney ruta) i to na 45-50C, pa se izdržljivost malih evropskih automobila posle 100.000 km se dovodi u pitanje. zato holden proizvodi delom i svoje automobile koji imaju redom minimum 3000 ili 3200 kubika a ja sam imao priliku da sednem u auto sa 450 konja verovali ili ne. normalan auto recimo kojim sam se svaki dan vozio, što je za njih, lude australijance, normalno ima 4000 kubika i svega 215 konja.
gorivo je u australiji džaaabe a standard mnogo viši od nas, te potrošnja od 11.5 litara u grada gorepomenutog holdena nije im niiišta....

sem toga, sutralija broji 20 miliona, a ne 30, a automobilska industrija primenom velikih restriktivnih mera uspela je nekako od najveće krize u 2002. godini pa do danas da se malčice povrati na noge. jedino krizu ovih godina nije beležio ford koji se sve vreme solidno drži...makar s prodajom

mercedese ne vole jer je jednom ceo shipment u trajanju od dve godine stigao bez folije na automobilima, što se smatra katastrofom. naime, pošto automobili stižu brodovima, morska so ih je ne znam kako ne pitajte me, pojela na mestima gde se poklopac gepeka spaja sa nosačima, tj, oko samih šrafova, i za inat, baš te serije, nisu bile baš baš otporne na vrućinu, makar njihovi dizel motori... to su čudni australijanci shvatili kao haha vidi taj auto i prestali da ga uvoze.

to se isto desilo i sa seat ibizom. video sam i par primeraka lade samare, ali i nju su prestali da uvoze


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 27 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2  Sledeća


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 6 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
cron
Copyleft FONForum 2001-2014 | Powered by phpBB © phpBB Group